midsommardrömmar och längtan efter semestern

sitter på jobbet och fixar lite med faktureringar och debiteringar.

var i Karlskrona i helgen. långt att åka var det men var sjutton, vi fick egen tid och det är inte fy skam. vi var på lenas 40-årsskiva. så trevligt! otroligt vackert var det där och det var så roligt att se hur dom bodde när dom inte är hemma. man hör ju en del berättelser om "stugan" och så och då är det ju så klart kul att se vad det är man pratar om...
första natten mellan fredag och lördag sov vi på ett alldeles nybyggt scandic som hade guldläge i kalskrona. vi åt på restaurang och gick på bio. sov som en liten prinsessa och vaknade ganska sent. gick i stort sett bara upp och åt frulle och gjorde oss i ordning och åkte till festen.

jag har inte varit frisk, det har jag inte. jag är fortfarande inte frisk men det går åt rätt håll. det är så konstigt för ingen annan i familjen är förkyld, bara jag liksom. men jag är på bättringsvägen som sagt.

snart är det midsommarafton. barnen (dom stora) kommer inte att fira med oss, dom vill inte ner till grannen dit vi ska. vet inte vad dom kommer att hitta på. men jag ska ringa till grannen och kolla vad jag ska ha med mig, eller vad vi ska ha med oss. jag älskar midsommar och precis som skolavslutningen så känns det lite magiskt på något vis.
härligt!

i sommar åker vi till tanumstrand en vecka. ska bli underbart. och jag fick ett mail av johan där han skrev att hans firma har köpt in en båt till dessa två stugor som finns där. fritt för oss att använda. och det här är ju helt underbart. jag kommer att åka ut med den så ofta jag får så klart. älskar att åka båt! så nu måste jag ringa mamma och kolla om vi får låna deras flytvästar när vi drar.
ska bli underbart!
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0