stress och kaos är vardag...

godmorgon!

har du det bra? jag sitter och försöker avsluta det jag inte hann igår innan jag åkte från jobbet. allt kan jag inte göra eftersom massor av information står på min whiteboard tavla på kontoret. men jag har delegerat ut det. skönt att vara chef ibland :)

gårdagen var hysterisk minst sagt. långa möten som man egentligen inte har tid att sitta på. på eftermiddagen satt jag och min chef och försökte få ihop pusslet. telefonen ringer och i samma sekund jag svarar ser jag på klockan att den är tjugo över fyra. någonstans i mitt undermedvetna hade jag tänkt att johan skulle hämta emma. det var johan som ringde och frågade om jag var på väg att hämta emma. nej, sa jag och är på jobbet fortfarande. johan var tydligen också det, i uppsala. jaha ja, det var ju bara att kasta sig iväg i all hast och gasa. kommer till scaniarinken och ser att det är tvärstopp längre fram så jag hinner med nöd och näppe av från motorvägen och åker gamla vägen till nykvarn, sen var det fritt att åka på motorvägen där.
lite sen och med andan i halsen kom jag så till fritids som inte ens hade märkt att jag var sen.
tur att man kan fortsätta jobba även i bilen i form av alla de samtal man behöver göra...

idag kl halv tio kommer jag att byta ut mitt simkort i telefon. jag kommer att stänga av jobbet för ett par dagar. vi är ca 98 pers från olika håll i landet som kommer att åka ner till prag.
därifrån kan jag inte göra något åt jobbet. inget alls. och då är det ingen idé att gå och fundera på det. jag ska koppla av och koppla bort. så skönt.
barnvakt är fixat, även om william helst hade velat stanna hemma själv och är lite sur på att han måste vara hos "farfar", kattvakt är den samma och stephanie är kvar i skolan.
sen gör vi prag med en massa middagar i ölbryggerier och på hotellet. en del fritid kommer också att hinnas med så jag och johan kan gå runt och titta lite.
bara så.

önskar dig en härlig dag idag, och håll ut, värmen är på väg. på lördag såg det riktigt skönt ut!

kram på dig så länge!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0