goddag så här den första mars

god tisdag på dig. hoppas att du har det bra.

jag har det bra om än lite mycket att göra. nu tar jag en paus för att sortera hjärnan lite. allt bara snurrar känns det som.

det märktes att det var måndag igår. jag jobbade ju hemma och fick en hel del gjort. hämtade emma i vanlig tid och satte igång med middagen. igår blev det pannbiff med potatismos och stekt lök.
medan vi satt och åt sa william något om baletten. o shit!!!!! klockan var 18.20 och jag hade inte en enda tanke på att jag hade dans. ja ja. william skrattade åt mig och tyckte jag var virrig. efter middagen så plockade jag en del, jobbade lite emellan och drack kaffe.
satt och väntade på "halv åtta hos mig" i godan ro när william kommer ner och sneglar på klockan. utropar något som jag aldrig hann uppfatta och stirrar panikartat på mig medan han skriker "kan du skjutsa mig till aikidon?". herregud vi höll på att glömma alla måndagens aktiviteter. men w hann ner i tid och jag hann hem innan programmet började.

min kisse är sjuk och jag måste åka in med honom till veterinären. han är hängig och ser allmänt ledsen ut. han behöver nog en liten penicillinkur skulle jag tro. jag får för mig att han är och slåss med grannkatten emellanåt, för han har ett sår på halsen och hans öron har blivit lite "flikiga". det kan ju vara så att han har en infektion. jag vill i allafall tro att det är så och att det kommer att gå över. men ska sanningen fram så är jag lite orolig eftersom han dessutom dricker jättemycket och det gjorde sessan också i slutet. jag vill inte att det ska vara några fel på kasper. han är inte så gammal.

idag ska jag åka till farbror igen. tar med mig bror dit. han är tydligen ganska oförändrad sen förra veckan men allt kan gå så fort när man är så sjuk så jag passar på nu. känns så sorgligt. fina fina göran.

i morgon har vi gemensam ekonomiuppföljning med gruppen och jag har suttit med utfallet idag. känner mig vimmelkantig och hoppas att morgondagen blir bättre. ska passa på att träffa bror och mor på en lunch i morgon. behöver nog en liten mikropaus mitt på dagen tror jag.
känns som att jobba med utveckling och effektiviseringar får stå tillbaka hela tiden. trist. men det är klart, ekonomin går väl före allt och det är är visseligen aktuellt hela månaden men det är ju bara i boksluten som man superintensivt jobbar med det.

nä, sista rycket nu då. ha det så bra och lova att ta hand om dig, hoppas att du känner att våren är på väg till oss!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0