pannkaka och paltkoma

god morgon, god morgon!
härliga soliga söndagsmorgon. nu börjar solen att ta kontroll över den oväntade vintern som besökte oss häromdagen igen.
min lilla gula blomma därute på gräsmattan har överlevt ser jag. snöhögarna från vinterns takskottning är jättesmå och borta om ett par veckor och sist men inte minst, himlen är blå och solen värmer!

gårdagen var både en en miss och alldeles perfekt.
det började med att jag messade stephanies pappa och frågade var jag skulle släppa av henne, föreslog en plats och svaret "kanske blir bättre vid tåget, men vi kan väl höras om det i veckan"
eeeeehh, tänkte jag i samma sekund som jag kände på mig att jag hade tabbat mig med att ta fel på helg.
så var det ju också. men strunt i det. vi tog oss upp till södertälje och maria och lilla trollalva.
därifrån åkte vi och hälsade på felix och ronja, barnens kusiner. oj så stora dom blivit. och som dom gick loss på godiset jag köpte med mig. som om dom inte sett godis förr! en varsin ganska stor shrekpåse låg i delar och det såg ut som att ett större barnkalas hade varit runt bordet när vi reste oss. och i samma stund sockerkoman kickade in så åkte jag och stephanie hem igen.

jag stannade i nykvarn och stephanie tog kommandot därifrån hela vägen till strängnäs. genom korsningar, under viadukter och genom rondeller. duktiga lilla mammas... hon behöver få in vanan nu bara. lite flyt och teknik. men det behöver vi ju alla egentligen.

väl hemma sen så var det bara att duscha och iväg till middagen. det var perfekt och lucy kan göra sushi. så vi åt, för allt vad vi var värda och det var gott och jag hade längtat!


sen gick jag och barnen loss med kameran


det visade sig att kenneth är en hejjare på att göra citronpaj. det var riktigt gott, snacka om paltkoma efter denna kväll!

 

när vi kom hem så var jag inte långrandig. kollade på lite nyheter och gick och la mig ganska snabbt sen.

 

johan har åkt till sin bror igen för att kolla på nattens ufc matcher. med sig tog han emma som han lämna av hos en kompis. william är hos en annan kompis och jag och stephanie sitter och äter frulle och surfar. snart ska vi gå ut och gå en pw. ska bara åka och hämta ut pengar till william som ska in till etuna och handla kläder med erik idag.

 

på återseende söta du!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0