*yack*

satt och var slö på kvällen igårkväll.
plötsligt säger johan
"fan, det luktar konstigt här. kom och känn william"
william gick och luktade och sa "a, det luktar... typ... kattlåda"
johan sa "a, just det. det luktar kattlåda"

hmmm, jag sa "men va sjutton, jag torkade ju golvet idag. luktar det bajs eller kiss?"
johan - "jag vet inte..."

varpå alla gick och la sig. jag satt och funderade och ville ju veta vad det var som hänt.
la mig ner och luktade mot mattan... nä det luktade in under soffan.
"men där kan inte katterna få plats" tänkte jag. drog ut soffan och där ligger en död mus. inte en sån liten skogsmus inte, utan en ganska stor mus. med lång svans.
stel och hård och stank som attan. fy fan va äckligt. och när vi ändå pratar om äckligt.
tydligen står det mitt namn på avtalet som hanterar äckliga ärenden här i huset. det är bara jag som tar hand om bajset som phoebe har i pälsen ibland, det är också jag som torkar spyorna hon lägger på golvet. och är det så att det ligger kadaver - sussie tar bort.

vad är det med det? det var ju inte jag som ville köpa den röda lilla odågan från början. å så började johan titta på chiuauahundar - eh... nej tack!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0