upptagensöndag

hej söta du!

jag sitter och ska äta ett ägg och en halv honungsmelon. jag har nästan precis kommit hem från en jobbig pw. emma skulle bestämt följa med och fast jag sa att det är långt och kommer att bli jobbigt så skulle hon orka.
så en emma som jag halva vägen (självklart i uppförsbackar, där det är jobbigast för mig utan emma tillochmed) fick putta, 1,67 mil på 1,27 timme var ändå ganska bra jobbat. då stannade vi och tittade på änder, lekte en liten minut på bollarna och gnällde en del. jag fick också ta cykeln den sista backen som är en kilometer ca.

känner mig ganska trött men nöjd. nu ska jag duscha, börja med middagen som består av kycklingfilé med jordnötssås idag. sen ska jag ut med stephanie och öva dragläge i en lämplig lutning i närheten, samt hälsa på johans farmor och farfar.
onödigt upptagen söndag kan jag tycka men det gör inget.

här kommer lite bilder från dagens mortionsrunda :)


ser du han som sitter på isen? jag vet inte ja... jag är ingen isexpert men spontant känns det väl ganska osäkert, efter ganska många plusgrader vissa dagar och vind. men jag kanske har fel (antagligen har jag det).

sen är det ju så här. för ett tag sen märkte jag att jag började bli större rund mage, rumpa och höft. då mätte jag. sen har jag gått upp mer och ett tag kände jag nästan att jag tappade kontrollen. men nu har jag nog lyckats inte bara stoppa omkretsökningen utan även minska den. jag har blivit 4,5 cm mindre runt midjan (mätt rakt över naveln). nu var utgångsvärdet inte det ultimata, så lite till ska jag slimma till mig innan jag är nöjd. 
och faktum är att jag inte behövt göra så stora uppoffringar. jag har ju aldrig vräkt i mig kolhydrater och jag har alltid tränat mycket.
det finns många faktorer som spelar in varför jag började öka, men det är oviktigt nu. samtidigt var det en läxa för mig. när man blir äldre kan man inte sunka till ens för ett par månader.
upp och rör på döfläsket, tänk på mängden du stoppar i dig (bättre att tänka mängd än vad man inte får äta, det blir negativt), drick mycket vatten och sov bra. dessa fyra grundpelare spelar stor roll tror jag. sen finns det ju mängder av saker som är mindre och mer bra att göra för sig själv.

nu ska jag hoppa in i duschen. ha en skön söndag!

kärlek! 

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

sv: jaa jag såg ditt mejl, hoppas du/hon fick svar :)

2011-03-27 @ 16:43:10
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0