en eftermiddag hemma hoss ohlssons..

stephanie sitter vid köksbordet och surfar och spelar musik. jag står vid diskbänken och plockar undan efter maten. det är lite liv och rörelse i hela huset. då tittar stephanie upp på mig och säger:

stephanie: men vad tycker du att min insats är värd på fredag? (stephanie ska sitta barnvakt från fredag eftermiddag till lördag förmiddag)

jag: ja, jag hade tänkt mig en 350-400 kronor...

stephanie gapar och det blir tyst ett par sekunder. på dessa sekunder hann jag tänka.... och där, försvann vår potentiella barnvakt....

stephanie: va??!!!! *asg* alltså jag hade typ tänkt att börja deala om 40-50 kronor!... eller, eller *ivrigt viftande med händerna*... att jag inte behövde betala grapefrukten du köpte häromdagen!!!!! *asg*

jag: eftersom du nu får avlastning ganska tidigt på lördagen så kommer jag att ge dig 350 kronor.

stephanie: herregud!

alltså här har vi en tjej som inte tar något för givet inte. eller så är hon naiv...

för igår tex fick hon äntligen sin efterlängtade lägenhetsförfrågan från nyköpingshem. en tvåa ska hon få hyra i ett år. vi pratar om en tjej som ska bo där ett år med lite pengar i fickan och studier.
vi pratar om en tjej som tycker att sverige är liiiite för litet och vill åka till usa efter det sista året.
vi pratar om samma tjej som började kolla ut lyxmöbler till sin studentlägenhet. matsalsmöbler för flera tusen och bäddsoffa med divan...! eeeh...?

för grejjen är ju att hon kommer att sommarjobba och tjäna en liten hacka, men jag menar, det finns ju ett helt år hon kan spendera dom pengarna på. och om hon gör verklighet med usa tankarna så behövs det ju några slantar där... så det hänger ju på hur mycket pengar vi kan kasta ut på ett helt möblemang för henne. ok, en del har hon, som säng, skrivbord och lite annat, men jag menar tv, dvd, mikrovågsugn... plus alla möbler som saknas.

svettigt värre!

kärlek!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0