godmorgon söndag

sitter med en kaffe brevid mig och undrar var helgen tog vägen? det gick så himla fort.
gårdagen bara rann iväg. på förmiddagen när det var emmas dans så var det terminsavslut för henne, dvs uppvisning. dom är så söta småttingarna. och duktiga framförallt. emma får det tuffare och tuffare, vi får se om hon vill fortsätta till hösten.


när hennes dansuppvisning var över så sprang vi ner till centrum för att titta på steohanie. hon hade uppvisning i street så klart. också väldigt duktiga.

sen var det hem och slappa och njuta av finvädret ett tag för att senare åka och lämna emma som skulle sova hos farmor och upp med stephanie till södertälje. vi hämtade upp stephanies söta  vän malin på syd, sen övningskörde hon till viksberg. där var det en kille som firade sin artonårsdag. stephanies andra artonårsfest denna helg. hon har inte sovit hemma en ända natt.. killen går i hennes skola och jag träffade hans föräldrar innan jag åkte hem. mycket skötsamma ungdomar, jag är inte orolig, däremot känner man ju till att det kan bli känt att det är fest någonstans och då drar det ju dit andra som man kanske inte har samma tilltro för... men nu ska jag inte måla fan på väggen.

passade på att åka ner för backen och hem till sandra när jag ändå var där. hon med familj var inte hemma så jag satt och skrattade i solen på deras fina veranda med hennes mamma, pappa och syster en stund, sen styrde jag hem.

när jag kom hem så tog jag min molokne lille tonårskille till pizzerian. vi satt och åt och drack läsk och jag kände hur han sakerliga mjuknade upp efter flera dagars surande. vi gick och köpte godis och cola och åkte hem och bänkade oss framför "kvällen är din".
efter ett tag så började vi att prata. det är inte lätt att vara tretton/ fjorton år med kärlekstrassel. herregud.

det var värt mycket att få sitta med william själv och bara prata. min lilla william. så söt.
undertiden vi pratade så hade jag en sak på mina fötter som heter "babyfoot". det är en japansk grej med en massa frktsyra som ska ta bort död hud. så man hade dessa tossor på sig i två timmar och sen kommer det att börja fjälla av hud i en till två veckor. denna process ser ganska äcklig ut, men när det är klart så kommer fötterna att vara lena och fina, precis som bebisfötter, med alldeles ny hud och inget annat. jag köpte en likadan till stephanie, som ska göra sin i kväll medan vi tittar på "winters bone".


vet du, jag har bestämt mig för att lägga ner bloggen. jag orkar inte vara så himla "med" hela tiden. det är hur många sociala medier man är aktiv med, heltidsjobb, tre barn, stort hus mm mm, så jag ska faktiskt börja rensa lite. kanske blir det så att en del få ryka. hade lite funderingar på fb också, men nu har jag ju fått kontakt med en del från släkten så det tar emot. men jag får se hur jag löser det. jag skulle ju kunna använda tiden jag sparar till att faktiskt åka och hälsa på dom ist. men vi får se som sagt. bloggen lägger jag ner snart, jag kommer att säga till vilket inlägg som blir det sista...

ha en skön söndag, jag ska in i duschen nu, sen ut och möta upp emma i stallet och sedan vidare till mamma i trosa. ta vara på värmen, den behöver vi!

puss och kram!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0