mätt som en plätt..

hej på dig!

fasen vad kallt det var idag. sol förvisso, men kallt som f*n...
jag var i stallet med emma nästan två timmar och jag höll på att frysa häcken av mig. när jag kom hem så var jag så trött att jag höll på att somna i soffan... jag blir så påverkad av att frysa och jag hatar verkligen det.

hur som, när vi kom hem så började jag städa igen. ville göra en sista rengöring av golvet, så jag var säker på att all pigment var borta. tre gånger har jag stått på alla fyra och skurat och eftertorkat. vilken träning alltså. men nu är det rent, fint och skinande svart.
sen har jag torkat av skoställen och ställt tillbaka för årstiden aktuella skor. de andra åkte ner i källaren. jag har kastat ut alla vinterjackor, dom var så dammiga efter allt som gjort i hallen. skulle nog behöva tvätta de andra också, men hey, en sak i taget.

johan åkte och handlade veckans matsedel medan jag håll på.
nu har vi ätit lax i ugnen med blåbärspaj till efterrätt. laxen kommer från "fiskbilen" och är så himla god. jag rörde ihop ca 4 dl grädde med citronpeppar, salt, fiskbuljong och vittvin. tjoff in i ugnen i ca 20 minuter, och så ris och sallad till det. klart!

nu ska jag fortsätta i hallen och sen vidare in i tvättstugan. urk, jag ruttnar på det här. fast egentligen tycker jag om att städa. jag ska sätta på lite musik i mina lurar så får jag samtidigt en liten stund för mig själv. älskar två flugor i en smäll!

 

ikväll ska jag titta på "det blir bättre". alla dom gånger som varit har berört mig oerhört. men ikväll handlar det om magdalena graaf och när hon misshandlades av sin dåvarande man. jag har läst hennes bok "det ska bli ett sant nöje att döda dig" och den var så gripande. tror att just det här ämnet är mest engagerande för mig. så jag ska bänka mig.

 

måste skynda mig nu...

i morgon blir jag gräsänka i tio dagar igen. varför heter det gräsänka egentligen? hur som så ser jag fram emot det lite. det gör jag alltid, samtidigt som det är jobbigt att ha hand om allt själv. det är blandat.

 

ha en mysig kväll fina du!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0