Nä me se...

...solen tittar minsan fram. det var inte illa. men det är fortfarande kallt ute.

fabriksområdet utanför mig är invarderat av måsar. vet inte vad det är som drar hit dom men någon form av konferens verkar dom ha.

idag har jag bokat cirkusbiljetter till i morgon. stephanie tar med sig emma och går på cirkus. det ser hon fram emot jättemycket. dyrt är det och sent är det också men det kan inte hjälpas. jag skjutsar dit dom och hämtar dom sen. lite girls night out så där.

i natt var det andra natten johan inte var hemma. sov bättre inatt än vad jag gjort de andra nätterna men det är så där kul ändå. jag vet att jag brukar känna mig stressad över att han inte är hemma, men efter ett par dagar brukar jag komma in i lunket. däremot tycker jag om nätterna när jag vaknar och hör honom andas brevid mig. så därför blir det så påtagligt när han inte är hemma.

jag och emma passar på att öva på att vara duktig och stor när pappa är borta. vi lär oss att hänga upp jackan, plocka bort tallriken och ha släckt i hallen på natten. igårkväll när emma skulle sova körde vi lite rollspel/ teater. vi ponerade att det var natt och att emma låg i sin säng och sov. jag berättade om när hon vaknar och känner att hon måste gå upp till mig att det kommer att vara släckt och mörkt i hallen då, men hur snabbt och enkelt det går att öppna dörren och tända hallen innan man går över och stör en sovande mamma.
denna övning var uppskattad och vi skrattade båda två innan hon tillslut somnade på riktigt. hon fick dock inte ta övning i praktiken då hon inte vaknade alls.

emma ringer pappa på kvällen innan hon somnar och på morgonen innan hon åker till skolan. hon är nöjd med det och ofta fnissig och flamsig i telefon.

nu ska jag snart åka hem, jag ska hämta ut kläder som stephanie beställt i mitt namn på hm. sen ska jag hem och laga champinjonsoppa med gorgonzola. jag kommer att ha i osten i den portionen som vill ha, så jag skippar att laga soppan med osten i hela. men det är nog gott.

stephanie är ju hemma resten av terminen nu och har praktik. så jag måste hela tiden tänka på att jag ska göra matlåda till henne. hittills har det gått bra och jag ser inte varför det inte ska gå bra. tycker bara att det är så tråkigt att tänka matlåda, och det är ju därför jag inte gör det till mig själv i vanliga fall...
själv åt jag en avocado och keso till lunch idag. inte görmycket men gott. börjar bli lite hungrig nu.

hasta hem.

kram på dig fina! 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0