godmorgon fina du!


har du haft en fin valborg? hos oss hände det inte så mycket. det var ju emmas dans på förmiddagen som vanligt och sen var det stallet.
medan dom var i stallet så passade jag på att springa en vända i vårat spår bakom huset. det spåret är inte det jag brukar springa. mitt vanliga spår ligger uppe vid tippen och dit brukar jag ta bilen. men eftersom johan och emma hade bilen fick jag gå till spåret bakom huset.
det är ett gammalt militärspår. tre kilometer långt totalt och en och en halv kilometer uppförsbacke. herregud vad mycket jobbigare det var. 
när man springer i uppförsbackar handlar det inte bara om att ha flås. man använder ju muskler på ett helt annat sätt och all syre man tycker att man stabiliserat i en jämn ström tar slut när man springer upp för backen.
så det gick dåligt kan man säga. jag sprang 3,27 km på 20,37 minuter. inte urilla men jag kände mig som en stor jäkla klump där i spåret.
på´t igen idag tänkte jag. skam den som ger sig. tror det är bra att variera distans med backlöpning.

annars så grillade vi lite gott och sen drog stephanie till åker och en vän där. william ville inte följa med till elden så det blev bara jag, johan och emma som stod och tittade. det är så fint med den gigantiska domkyrkan bakom. alltid träffar man nån som har barn i emmas, williams eller stephanies klass som man står och byter några ord med. en del har tagit med sig bubbel och andra går runt med en ölburk. den sistnämnde gruppen går bort för mig. jag kan inte hjälpa det men jag tycker det ser så himla illa ut, när man går omkring med en ölburk i handen, smålullig och ska spela lekmamma eller lekpappa. det är tidigare erfarenheter som gör att jag har den inställningen och det är säkert inte så i alla fall. hoppas jag.

idag ska emma börja i den stora gruppen på stallet. så det blir att åka ut igen. hon är spänd på det och det kommer att vara 30 minuter praktiskt skötsel och 30 minuter ridning. dubbelt så lång tid, dubbelst så kul och dubbelt så dyrt :/.

nu ska jag få i mig lite frulle. låg kvar i sängen lite väl länge idag. johan sitter och tittar på nattens ufc matcher i lilla tvrummet.

ha en härlig 1:a maj och ta det lugnt i demonstrationståget :)

Kramar!

 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0