långa dagar, träningsvärk och ufc

hej på dig fina!
hoppas du mår bra. det gör jag. lite snuvig och nysig är jag men kroppsligt sätt är det ingen som helst fara. tvärt om skulle jag vilja säga. jag har en skön känsla i alla muskelgrupper jag tränat och jag känner mig bra då. skulle inte klämma på och säga att jag känner mig varken stark eller fit, för där är jag inte riktigt ännu. men nu har jag kört kanske två månader så nu tänker jag börja lassa på. inte för mycket, gillar fler repetitioner mer än skit tungt. sen vet även jag att det är bra att variera. så det kommer jag att göra.

gårdagen blev en långdragen historia. som alltid den tiden på månaden när alla reslutat ska kommenteras och chifens chif kommer hit och ställer en mot väggen. mina utfall kommer upp på duken och jag sitter som en liten blöt fläck och ska försöka försvara minsta lilla krona. hemskt. men så är det i den här branchen, det är bara att vänja sig. och jag tror, eller jag är säker på att det är jäkligt nyttig kunskap.
sen på eftermiddagen så hade jag ett rehabmöte på karolinska sjukhuset i solna. närmare bestämt radiumhemmet. där har jag inte varit sen pappa låg där 96. jag förberedde mig mentalt i flera veckor på att jag skulle åka dit. ändå kom det som en chock när jag tittade i kalendern igår. jag hoppade till och tänkte 'oh, shit', sen kom det till mig. just fan, jag ska ju dit idag. fan!
jag svängde förbi liljeholmen för att hämta hr tjejen först, sen satte vi kurs mot ks. jag jobbade med att fokusera på varför jag var där och tittade mig inte omkring alls. jag pratade med camilla från hr om ditt och datt medan vi väntade. det gick bra.
det blev sent och när vi skulle åka därifrån så var det ju i värsta trafikstressen. klockan var typ strax efter fem och alla ska åka samtidigt.
jag skulle åka och lämna av camilla i fruängen där hon bor, men sen var det ganska problemfritt resten av vägen.

kom hem efter sex och satte mig vid ett dukat bord med färdig mat. viljen man jag har. han är hemma och sköter markservicen. eller det kanske var att ta i en smula, men han lagar mat och hittar på skoj med barnen. har har liksom inte tid med markservicen kan man säga..

hittade denna bild från london förra hösten. den säger så mycket om mitt och j´s sätt att vara mot varann. han ska alltid hålla på och greppa, benda, låtsas slå osv, och jag möter honom med denna blick..
det var ufc gala i london förra året och vi åkte dit för det. det var en mässa dagen innan där denna bild blev tagen. på mässan var alla stora namn närvarande och invägningen var väl den som var mest spännande. jag längtar till när ufc kommer till svedala. då du, då ska jag sitta i ringside!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0