golden hits

i torsdags var jag på konferens i kista. jag fick skjuts upp av j som ändå passerade. vi hade en bra dag och vi åt lunch i en fantastisk galleria. dit måste jag åka igen!

när dagen var slut så tog vi tunnelbanan in till fridhemsplan och bussen därifrån till odenplan, eller förbi odenplan och över sveavägen. där bor chefen men vi satte oss på en pub där och tjitt tjattade en stund. chefens chef och en annan kollega anslöt här.
när det var dags så tog vi en underbar promenad genom ett vackert stockholm bort till kungsgatan. åå, vad jag skulle vilja bo där. man har allt inom räckhåll och det är alltid liv och rörelse. helt i min smak.

väl inne på golden hits så började det. god mat, underbar underhållning och en jäkla massa vin, där mitt vinglas tycktes fylla på sig själv.
tanken var att vi skulle äta, och när showen var över så skulle vi tillsammans ta pendeln till tälje och taxi därifrån. meeeeen dom som känner mig vet att det kan röra på sig i planeringarna och dom ändras snabbare än blixten om det blir tillfälle.
jag gjorde en incheckning på fejjan, då var det en kompis som svarade att hon var i närheten. aja, för att göra en lång historia kort så slutade kvällen med att hon och jag stuffade, drack ännu mer vin och hade skitkul typ hela natten. och för att göra det ännu kortare så slutade det med att jag blev ordentligt på lyset och jag ramlade in hemma efter två långa och dyra taxiresor vid halv tre på natten.
och vem skulle upp till jobbet senare på dagen, dagen efter? jo jag så klart.

bakis som ett jävla päron fick jag ju snällt sätta mig i bilen och dra upp på ett jäkla möte som började kl ett. fin syn. inte.

så, låg i fosterställning hela eftermiddagen och kvällen igår, la mig aningen för sent och vaknar upp idag och är inte återställd! va fan är det här? ska jag behöva betala tillbaka i två dagar. så illa gjorde jag inte min kropp. vi hade ju kul liksom...

snart är det en kryssning inbokad. jag kommer att vara så jävla präktig så man kommer och kräkas på mig bara för det. jag kommer att ha kul, men jag kommer inte att vara ens i närheten av det skick jag var i i torsdags...

aja, det känns att jag lever och jag har haft kul. värre kan man väl ha det i livet...

du, söta. var rädd om dig och hoppas du njuter av den smått fantastiska höst vi har i år.
kom ihåg att du gör någon glad varje dag och att någon varje dag önskar att denne var lite mer som du, någon ser faktiskt upp till dig. förvalta det väl! (hoppas ingen såg upp till mig i torsdags, isf har denne nog ångrat sig nu).

all kärlek!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0