håller tummarna

hej hopp i stugan! hoppas verkligen att du mår bra!

jag sitter och känner att jag lever vilket är ett bra tecken :) att jag lever alltså..

i lördags var jag nere hos dom bästa grannarna man kan tänka sig. L och A. dom har tradition att bjuda på ärtsoppa och punch efter strängnäsmarknaden. sagt och gjort, jag gick dit på eftermiddagen. där blev väl jag kvar till sena kvällen! när alla (nästan) hade gått så kom det fram en flaska vin som vi drack, åt snacks och pratade. vi kom iaf in på träning och jag kände plötsligt hur mycket jag saknar styrketräningen. jag saknar att vilja gå ner i gymet, jag saknar lukten och känslan när man tar i så man spricker. men framför allt saknar jag träningsvärken. den som jag var så beroende av under flera år. jag kände när jag satt där att jag verkligen på riktigt saknade min träning och min lust till träning.

sen dess har jag varit nere i gymet med undantag för måndagen när jag var på styrelsemöte med aikidoklubben. så skönt! har haft sjukt ont i armarna och idag körde jag ett ganska kort men hårt pass ben. mjölksyran sprutar ut i benen, in i muskelfibrerna och jag känner att jag får en kick av känslan. jag får så mycket energi av mjölksyran att jag måste lägga band på mig att inte dra ut och springa direkt. jag måste sansa mig nu ett par veckor så jag inte blir sjuk.
jag har börjat äta lite mindre och nu kommit igång och tränar. förhoppningsvis kommer jag att gå ner lite i omfång snart. vikten skiter jag i. den får vara vad den är, så länge jag mår bra. men jag vill bli smalare banne mig. och till nästa sommar kanske jag har lyckats komma i en form som jag känner mig bekväm med.

stephanie har kommit hem denna helg igen. det är nu fjärde helgen i rad hon är hemma. på lördag ska hon på fest hos sin kille som fyllt år. just nu ligger hon och sover i soffan. så glad och öppen hon är min lilla (stora) tjej. det kommer att gå bra för henne tror jag.
iallafall, william är nere på aikidon och emma ska sova nu. jag har duschat efter träningen och ska snart göra en kopp te och sätta mig i soffan. försöka gå och lägga mig tidigare i kväll. 

ser så fram emot en myshelg!

sköt om dig fina du!

kram  

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0