man blir liksom mållös..

va märkliga vi människor är. det är stor skillnad på varifrån man kommer helt klart. jag tänker på när jag ser dessa jäkla stenåldersmänniskor på tv i samband med gaddafis död.
helt jäkla hysteriskt. alla skriker i munnen på varann, man trofeerar sina vapen, slår på kvarlevor med sina skor eller tofflor, jublar medan man sliter i en död/ döende människa. man lägger upp kroppar för allmänheten att se på shoppingcenter.
skulle vi i sverige göra så här? är vi ens funtade att vilja göra så här? herregud!

jag har haft migrän två dagar. var inte på kontoret i fredags. jobba hemifrån. var på ett spännande möte på förmiddagen bara. hade problem med att ta in informationen just då eftersom det var just då jag mådde som sämst, men jag ska ta fram materialet och titta, begrunna och fundera under helgen tänkte jag. det är ett vägskäl helt klart. vi får se hur det blir.

jag har ändå lyckats köra ett par pass i gymet och varit och rivit av ett par mil pw´s. när min inspiration sviktar, eller när man försöker hitta ursäkter för att slippa, då går jag in på K´s fbsida. han har en livsstil som får alla andras småförsök till träning att te sig som mellanmjölk och inget annat än mellanmjölk. ok, nu är det inför tävling men oj som han kör! där är det milen varje dag så tidigt på morgonen så jag skulle kalla det natt. inget snack, och det är liksom bara en del av dagen. själva träningen som sen genomförs på gym skulle antagligen vanliga människor dö lite av . jag tror inte att han måste leta inspiration eller motivation. han bara kör. som han alltid gjort. det är så han lever liksom. så när jag tittar in hos honom så blir mina små krämpor eller olust minimerade och det är bara att ge sig iväg. belöningen kommer efteråt, det vet jag ju..

idag var en riktig görasåntsommanintehinnerellervillgöra dag hemma. och jag ska faktiskt fortsätta med det nu.

önskar dig en myslördag och hoppas att du tar hand om dig, för du är viktig och vacker!

kärlek! 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0