den där dagen...

den 11/9 kommer liksom alltid att ha en speciell känsla. många av jordens befolkning kommer att komma ihåg vad man sjorde den dagen, vad det var för väder, hur man mådde osv. var och en av alla människor har en speciell berättelse om just den dagen. det blir lite som när grabbar förr träffades och började prata om lumparminnen. nu har vi alla en dag gemensamt som vi kan prata om en gång om året. inte roliga minnen utan fruktansvärda.
var du rädd för att en återattack skulle ske? tanken slog mig naturligtvis, men jag var inte rädd att det skulle hända något här. ändå får man höra att det gripits nåra tjommar i göteborg. vad hade dom hittat på om dom fick löpa fritt? varför måste människan hitta på egna sätt att förgöra sig själva på. det finns sjukldommar och naturkatastrofer som tar hand om överbefolkningen, det behöver inte vi göra.

igår fyllde iaf min "pappa" år. så vi åkte dit och firade honom och blev bjudna på middag. sen åkte vi till tystberga och hämtade upp phoebe som varit hemma hos stephanie i två veckor.
hon yyyylade sig genom hela resan hem och väl hemma stressade hon runt som en yr höna och luktade på allt, satte igång och fräsa åt stackars dexter som inte gjort något. så ordningen är återställd kan man säga.

annars denna helg så var vi på ikea i lördags och gjorde av med lite pengar. köpte en stoooor byrå till hallen där alla får plats med sina vinterkläder, ett system för klädhängningsgrejjen med skoställ och hyllor över stången. på hyllan fick en varsin stor låda plats, där allt som man inte använder för säsongen får plats, en byrå åt william till hans nya rum, samt lite smått och gott när man ändå är på ikea.
tyvärr var mina klädhängare slut, så det tar jag väl nästa helg, kanske en till byrå också, men jag får se hur jag vill ha det inne i mitt egna lilla rum. det kanske´inte passar med en byrå så jag ska inte köpa för fort.
så vi spenderade resten av lördagen med att skruva, men så bra det blev! tar ett kort sen så får du se. jag ska beställa den vägghängda stolen också, sen är det klart där så när som på draperiet som ska upp och lister som ska dit. värmen i golvet ska också kopplas in. perfekt!

när vi satt i bilen igår på väg hem, med en skrikande phoebe och ett evigt jäkla regnande så såg jag att stephanie glömt sin plånka i min väska. den behövde hon verkligen idag. så det blev att starta tidigt i morse och åka dit och lämna den innan jag styrde mot jobbet. surt!

ha en bra dag söta du, jag ska åka och köpa fikabröd till mötet i em, samt förbereda själva mötet.

tack för att du finns! 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0