godis och röntgen

hej sötnos!

sitter hemma idag och jag gör det med all rätt. var och röntgade mina fötter i morse, så väntas svar från läkaren. efter det var jag på samglas så dom fick titta på vindrutan på bilen. ett redigt stenskott med en lång spricka som blir längre och längre för varje gång man sätter sig i bilen. öppna plånkan! inte kul. efter det var jag på mazda och hämtade våra vinterhjul som hade kommit in. nu ska jag sätta mig och ringa agria och tala om vilket nummer dexter har i örat.

appropå dexter. jag har haft ett litet dextermaraton här på förmiddagen. tre avsnitt jag har rivit av. så bra. en sak som slog mig är att dexters karraktär tänker massor. tankar som vi som tittar får höra men som han inte förmedlar högt.
det kan vara skitsaker och känslor. han tänkte "gör folk så här. säger vad dom tänker. högt?" hmmm, det är faktiskt så jag känner ibland. jag har många gånger svårt att sätta ord på alla tankar, vilket resulterar i att jag håller flabban..
nu är inte jag lika mystisk som dexter med alla hans hemligheter, tack och lov! men det fick mig ändå att tänka på att man kanske borde förmedla mer. man kan inte läsa tankar..

igår gjorde jag snickersgodis. mest för att emma ville göra något gott till en kompis. dom är så roliga. det började med att emma skulle bjuda över en annan kompis, samma dag som vi bakat muffins. den kompisen kunde inte komma. emma hade några dagar tidigare fått en inbjudan om emma ville följa med sin kompis hem efter strängnäsmarknaden. så emma hade gjort ett svarskort till henne och vill bjuda henne på en nybakad muffins. eftersom hon inte kunde den dagen så skjutsade jag ner emma till henne så stoppade hon kort och en påse med en muffins i hennes brevlåda.
i går kom det ett till kort tillbaka från. ett hjärtakort och en liten påse med en syltkaka i. emma blev jätteglad och ville göra något till henne igen.

sagt och gjort. vi rörde ihop snickersgodis. och detta min vän, var helt ok. skitlätt att göra och heeelt ok. inga E125 (eller var sjutton alla nu heter) så längt ögat når :) gillar!

allt är efter smak. rör ihop cornflakes, coccos, sirap, vaniljsocker och jordnötssmör till en tjock smet. bred ut smeten i en form. min blev ca två cm tjock. häll på smält choklad. jag tog ljus blockchoklad. in i kylen ett par timmar, sen är det bara att skära små fyrkanter och njuta! perfekt barngodis! (ja... sussiegodis också om jag ska vara ärlig. och det ska jag ju)
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0