skogsmulle

jag och emma tog på oss kläder och stövlar och gav oss ut i skogen som vi har bakom huset. vilken lyx det är att ha en så fin trollskog precis bakom hörnet. självklart ska katterna följa med. båda går långa promenader med oss och tycker att det är hur kul som helst när vi alla är ute i skogen. tills det kommer en hund.


detta är precis bakom huset


Dexter in action. han ska precis attakera stackars Kasper


det är mycket som är spännande i skogen, men liiite läskigt


filosofen Kasper



och promenaden resulterade i:


plockade också lite blåbär. jag gillar verkligen att gå i skogen och titta på alla fina svampar och djur, men att stanna upp, som man måste göra när man ska plocka blåbär... mmmm, not so much. sitter i skrivandets stund med en smärre blodförlust, för jäklar va mygg det är! helt galet och jag ser ut som "bölden". fint.

men men, jag har fått lite jobb gjort idag också. jag har pratat med chefen flera gånger och jag har fått två nya förtroenden. uppdrag som jag antar att jag kommer tycka känns lite roligt att bryta vardagen med. jag kommer att ha kvar alla mina andra ansvar också, vilket innebär att jag antagligen måste delegera lite till till min teamledare. men det är roligt för mig och det kommer hon också att tycka tror jag. jag behöver lite nytt nu känner jag. jag har så lite inspiration just nu att jag känner att mina åtaganden blir lite haltande och det är inte riktigt jag.

nu ska jag börja steka pannkakor. om man är sjuk så kan man ibland få sin vilja igenom i middagsvalet (mest för att jag inte orkar åka och handla och att jag inte hade ett bättre förslag själv. men jag lät henne tro att hon fick välja middag idag. barnpsykologi, som förövrigt funkar lika bra på män).

ha det så bra idag!

kärlek till dig!


Kommentarer
Postat av: Helen

HAHA vilka sköna katter du har jag skulle aldrig kunna gå på promenad med mina dom skulle tycka om friheten för mycket, med det sagt så måxte jag förklara att dom är inte renodlade innekatter utan dom går ut ibland på den ihängnade baksidan men ser dom sin chans så drar dom hmm undrar om jag ska ta det som en förolämpning ;)

2011-09-21 @ 15:35:12
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0