aktiv helg!

hej min vän!
skön söndag eller? jag tycker att det är lite vemodigt med söndagar. jag blir ofta stressad och känner att det är massor jag måste hinna med innan man börjar jobba igen.

idag är jag på jakt efter min deodorant. jag måste åka in till etuna för att köpa den. problematiskt, men jag får skylla mig själv. man ska köpa en ny innan den andra tar slut så slipper det bli så bökigt.

 

anars då. jo i fredags gick jag ner och träffade lite folk på hotell rogge. jag blev först bjuden på ett glas champagne eftersom en vän till mig hade blivit godkänd och klar med en utbildning hon gjort. vi satt där hela kvällen och bubbla. jag satt mest och filade på idéer med en annan vän. det är alltid han som tar upp ämnet så bi börjar fantisera. kanske kan det bli verklighet en dag. mycket trevlig kväll med många trevliga människor och goda drinkar.

 

lördagen började stillsamt eftersom emma bestämde sig för att sluta baletten. jag tror att det är ett bra beslut för henne. det kommer att bli otroligt tufft för henne ju äldre hon blir och jag tror faktiskt inte hon pallar.

senare skulle vi upp till bro och rida. johans moster sköter om en islandshäst åt en kompis som brutit foten. emma hoppade upp som den välrldsvanaste lilla tjejen i världen. red själv på en häst hon aldrig träffat. han var väldigt snäll tack och lov.

jag hade en tanke på att jag skulle sätta mig på hästen jag med bara för att prova på. det är ju typ 23 år sen jag red sist, och mitt mål var egentligen bara att sitta på hästen för att känna att jag inte alls är rädd.

sagt och gjort. jag satte mig upp. manade på så han började skritta. ett varv. sen travade jag lite. bara för att känna på kraften. kom tillbaka till marie som tyckte jag skulle prova på att tölta. jag har aldrig töltat. men hon förklarade och jag provade. inget konstigt med det. sen var det galopp i full fart. som att jag inte gjort annat! kändes som att det var i går jag var ute och red i skogarna kring björnlunda... makalöst hur en del saker sitter i ryggraden.

 


Otroligt skön värme igår!


emma hade sin kompis här som sov över och william hade också en som sov över. men allt var väldigt lugt, även om tjejerna låg och fnittrade till över tolv. men dom hade roligt.

så nu är johan på stallet. emma ska hem till en annan kompis i eftermiddag och jag kommer att ta bilen så fort jag kan och åka in och köpa deo.

 

nu en dusch!

 

ha det så skönt denna härliga och varma sensommar söndag!

 

all kärlek!


Kommentarer
Postat av: Helen

Nu blev jag avis önskar jag hade tid att åter uppta min ridning det är ju så kul !!!

Jag har ridit på en isländshäst en gång bara och jag tyckte det var super härligt att tölta :)

2011-09-04 @ 17:48:31
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0