wordfreud

plötsligt känner jag att skapandet tar ett grepp om mig. det är flera år sen och det är så skönt. och välbehövligt.
när jag tänker tillbaka nu så är det länge sen jag kände att jag har lust och kraft att skapa. alltså skapa ordning och reda. skapa fint omkring mig. skapa bakverk och marmelad. skapa en fungerande tillvaro. skapa lite flyt. sen vi fick hallen på plats och alla har sin space att lägga undan sina saker på så blev det så lätt att få undan störningsmomenten. alltså det har alltid funnits ett hinder för min energi att få utlopp, det finns det fortfarande men det känns som att jag går från klarhet till klarthet.

idag ska jag åka till ikea och köpa klädställningarna. jag ska så smått börja flytta in i mitt egna rum. inte med säng och hela den fadderullan, nej så gammal har jag inte blivit ännu. nej jag ska ha min egna walk in closet. där inne får jag bestämma själv hur det ska se ut. jag kan själv bestämma vad det ska vara för gardiner, om det ska vara några gardiner, vad jag vill ha för onödiga saker stå framme, spets och volanger, gamla franska romantiska bilder på väggen. ja jag får fritt bestämma själv och det känns mysigt och lyxigt. jag ska tänka igenom varje detalj där inne så det inte blir förhastat, för sånt brukar kosta onödiga pengar. vi får se hur det ser ut i slutänden.

idag åker stephanie hem igen. hon har varit hemma sen i onsdags. just nu är hon i kjula på nån bilträff, där skulle dom sova över. hon skulle få träffa hela olivers närmsta familj vilket hon var närvös för. men idag åker hon alltså hem igen. tror att hon kommer tycka att det är skönt att få komma hem igen. till hennes fristad, där ingen gnäller på henne att hon tittar för mycket på tv, eller inte plockar undan efter sig tillräckligt snabbt.

nu ska jag lägga ett nytt ord i ett av mina fem pågående spel i wordfreud. rolfge la precis "skåran" och för det fick han 66 poäng! gick upp i en rejäl ledning. fan, jag som hade övertaget där... nutidens gift. jag har en engelsk version på g också, med william. han fick i gårkväll in "fagot" som tog honom ett stort kliv. fan, jag suger på det här, men kan och vill inte sluta... gift är vad det är!


see ya!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0