Arbetsmarknaden

Hej fina du!
Hoppas att du har det bra. Jag har det skapligt, men det maler i huvudet och det tär på ork och tålamod. Framtiden känns oviss och jag vet inte vad jag ska eller vill göra.

Jag måste börja söka mig ut på arbetsmarknaden. Denna djungel! Huuu, jag är motiverad. Inte.

Det är knappt jag vet hur man söker upp annonserna. Jag har varit inne på monster, jobbrapido och arbetsförmedlingen. Men jag tycker att det är svårt. Jag vet inte vad jag ska söka på. Vissa jobbsiter kräver ju dessutom en manuell registrering som tar evigheter att göra. När sjutton ska man ha tid att göra sånt? Kvällar och helger. För då har man ju inte annat att göra liksom.

Nä, läget känns lite svajjigt nu minst sagt. Jag har inte lust med något och det är SÅ svårt att motivera sig att vakna och gå iväg till jobbet. Men jag gört. För jag tycker om mitt jobb. För att jag vill vara säker på att öka mina chanser att få ett arbete.

Nu ska jag gå in och prata lite med mina medarbetare som också sitter i en svajjigt läge. Jag försöker att peppa dom så gott jag kan. Dom har ju trots allt en större chans att få erbjudande från den nya leverantören att komma med över. Kanske inte alla men en del, så det gäller ju att vara ihärdig.
Chefer tar man sällan över, det finns chefer på sitt egna företag. Det är ingen raketforskning att leda en grupp. Man behöver inte kunna detaljarna om det praktiska som gruppen utför för att vara chef. Det kan till och med vara en fördel att inte kunna detaljerna fullt ut. Det är så lätt att man gräver ner sig i dom och lägger ner tid på fel saker.

Jag behöver byta arbetsplats eller till och med branch. Jag kan för mycket om alla detaljer där jag är idag inser jag nu.

Nu ska jag sätta på mig jackan och promenera ner till min grupp.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0