Glad påsk!

Hej på dig!

Långfredag och ledig = skönt!

Slutade lite tidigare igår och åkte hem. Emma hade en kompis här som gick påskkärring och delade ut påskkort som Emma suttit och pulat med de sista två månaderna.
Sen kom farfar och hämtade henne. Dom skulle åka till Jakobsberg och spedera påsken på museer och cirkus.
Jag drog ut och sprang och gick. Jobbigt som attan men skönt efter. Synd att det är så jävla kämpigt att springa när det är så skönt efteråt.
Men det är bara att kämpa på!

Barnen fick sina påskägg igår också. Eftersom Emma skulle åka så gav vi dom redan igår. I Emmas låg det förutom lite godis ett silverhalsband med en söt fjäril, i Williams låg en korthållare i aluminium (så han inte sitter sönder sitt kort igen) och Stephanies ägg fylldes av en ny mobilladdare. Sen kom både farmor och farfar upp med både godis och pengar till alla barnen. Jag jag fick en fin påskgrupp som pryder köket.

Annars spenderades kvällen igår med en film, the warriors. Godkänd. Lite Rocky i ny tappning kändes det som.

Idag har vi bara varit i Tuna Park. William har köpt en tröja och Johan tittade på jeans. Vi kom fram till att vi lämnar in hans typ åtta par dyra märkesjeans på lagning istället. Hans jeans går sönder på insidan av låren efter ett par månader. Jämt. Då känns det inte så roligt att kasta ut 1300 på ett par nya som håller så kort tid. Så jag får ta med mig alla och fixa dom hos skräddare för den summan istället. Då får han många "nya" för samma pris.

Eventuellt drar jag på mig träningskläderna och sticker ut på PW senare. Vill lägga mig i ett varmt bad också. Känns så lyxigt när man inte har barn hemma som kräver en massa uppmärksamhet. Jag kan göra vad jag vill och när jag vill liksom.

I morgon ska vi åka till Trosa och äta påskmiddag. Hämtar upp syster vid jobbet och bror hemma innan vi åker vidare. Vi blir bjudna på fårfiol och potatisgratäng och jag har lovat att ta med efterrätten. Det blir blåbärsglass med whiskey och kardemumacrumble på toppen. Gott!

Nu ser jag fram emot nästa helg när det är UFC från fredag eftermiddag till lördag natt (typ). Jag har tagit ledigt på fredagen och vi drar upp för invägning osv. Sover kvar i sthlm, sen är det stora eventet på lördag kväll, men en massa jippon innan över hela sthlm.
Kanske hinner jag shoppa lite också. Vill ha ett par ljusrosa jeans.

Glad påsk på dig fina du!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag väntar fortfarande på receptet på glassen med tillbehör :-)

Glad påsk min fina vän!

2012-04-06 @ 21:38:52

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0