Jahopp..

Så var det lilla goda slut då. För denna gången.

Emma kom hem en dag tidigare än beräknat, alltså igår.
Jag utökade min runda igår eftersom den inte riktigt var en mil. Den blev inte riktigt en mil nu heller, så jag får fundera ut hur jag ska utöka lite till. Tror jag vet hur jag ska gå. Rundan var på 9,65 km och tog ca 01,30 tim. Bra tempo, fotnedsättning och bra pump i benen. Så jäkla skönt!

Idag har jag hållit på i trädgården. Jag har bland annat haft ner en skitstor jasminebuske. Det var av en sort som inte doftar, så jag tyckte att den bara stod och tog plats och växte in på grannarnas infart. Bort med skiten. Snart så hyr vi en liten grävmaskin som ska få plöja allt intill muren, så gör jag gräsmatta hela vägen istället. Det är lättare att hålla fint för en heltidsarbetande tre barns mor. Jag behöver inga rabatter, buskar som kräver underhåll eller fina plantor. Så topdessade vi gräsmattan också, i hopp om att den blir finare och får mindre maskrosor och tistlar.
På framsidan vill jag ha gräs i så stor utsträckning det går, och på baksidan är det lite mer naturtomt. Där kan jag och barnen plocka smultron i höggräset och blommorna växer fritt. Lite av båda världar, som jag vill ha det!

Grillade hamburgare och åt ute som avbrott, sen var det bara att fortsätta igen. Jag klippte ner hela busken i mindre bitar och sorterade riset för sig och de grövre stammarna för sig. Lättare att ta med sig när det är dags att åka med allt till tippen. Mycket hårt arbete och frisk luft!

Jahopp, då var det tre arbetsdagar innan nästa ledighet då. Kör hårt!

Hoppas du haft en skön ledighet fina du!

Kram

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0