Väntans tider!

Hej på dig!

Jag sitter och äter min frulle. Idag består den av Rysk yoghurt, lite cocosflingor, valnötter och en skivad banan. Den ryska yoghurten är fet, krämig och supergod. Inget för den som är ute efter Low Fat. Men jag står mig länge på den. Tyvärr är den så pass dyr att jag inte kan äta den varje dag, men ett par dagar i veckan kan jag nog unna mig ;)

I förrgår gick jag ner i gymmet och intervalltränade på crosstrainern. Jag körde fem minutersintervaller. Först med ganska tungt motstånd, då gick det inte så fort, men jag tog i med benen, magen och ryggen. Därefter halverade jag motståndet och typ "sprang" fem minuter. Svettades som en gris efter 35 minuter. Sen fick magen en liten omgång. Måste ta mig mer tid till stretching. För mig är det vikltigt att vara mjuk i lederna. Det känns skönt. Dessutom är det lättare när man dansar balett, även om det går bra om man är mindre mjuk i lederna ( i den kategorin människor är jag vill jag tillägga).

Igår ville familjen ha fläskpannkaka. Så jag gjorde en tjock rackare med ett kilo fläsk i. Jag själv åt inte det till middag. Jag hade dagen innan gjort tomatsoppa, så den tog jag och tillsatte lite av fläsket och minimozzarella. Perfekt och kanongott. Jag tog en liten bit 3 x 3 cm stor bit pannkaka som jag toppade med rom och gräddfil. Mest för att smaka om det funkade. Men inget är godare än våfflor med rom, gräddfil och rödlök ändå. En stor kall öl, eller ännu bättre, ett glas iskallt vitt vin till en den varm sommardag. Livet på en pinne!

Idag har jag lite ärenden av olika slag inne i fabriken. Så jag ska snart bege mig dit. Annars ska jag bara avsluta det som ska avslutas och dra igång det som ska dras igång. Sen är jag ledig i morrn!

Vi går i väntandes dagar här på jobbet. Vi ska få veta om vi vunnit upphandlingen hos AstraZeneca, som för tillfället är vår kund. Men vi för ett par veckor sedan skrivit på en förlängd uppsägningstid, som löper ut i slutet av Juni. Nu såg det ut som att vi skulle få besked innan påsk, men det sköts på framtiden och nu vet vi inte när vi ska få veta.
Ganska påfrestande situation är det allt och alla går som på nålar. Så fort telefonen ringer så hoppas man att det är ett positivt besked.
Så det här med att boka semester är vanskligt just nu. Om vi får fortsatt förtroende så har vi en jäkla massa jobb framför oss under en ganska lång tid. Om vi inte får fortsätta, ja då kan jag ju få en jättelång semester ganska snart.
Jag vet också att jag kommer att bli tvungen att byta kontor snart alldeles oavsett. Ganska snart. Jag ska flytta från Gärtuna där jag har varit sen jag började på AZ 1998 till Snäckviken. Jag ska fortfarande ansvara för det jag har här ute på Gärtuna, vilket kommer att medföra en massa åkande emellan, men det gör inget. Jag är inte rädd för förändringar på så sätt. Jag tycker ofta att det är uppfräschande. Vi kommer att få bra lokaler i Snäckviken, den stora frågan kommer att vara parkeringsmöjligheten. Men det löser sig alla gånger.

Jaha, nu ska jag sannerligen inte tråka ut dig med mitt blablabla mer. Har inte du annat att göra ;)

Ha det gott nu fina du. Du är betydelsefull!

Kramaromhårt!

Kommentarer
Postat av: Helen

Lycka till !!! håller tummarna och hälsa till gänget dom få som som är kvar :)

2012-04-12 @ 19:29:44
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0