God fortsättning

Hej på dig och god fortsättning.
 
Jag har haft en ganska bra jul. Någon julkänsla infann sig aldrig tyvärr, dagen kändes forserad, tvingad och ha fel fokus. Men så får det vara detta år. Jag vill åka iväg och fira jul nästa år. Kanske till Köpenhamn eller något annat mysigt ställe. Eller så ska jag jobba hårdare på att få julkänslan att infinna sig..
 
Vi hade öppet hus á la knytis. Mamma, Hasse, Emmie, Anders och Pia m familj var på plats. Jag tackade nej till juldagen och fira á la english style med kalkon och hela kitet. Jag har tre dagar ledigt, två av de tre dagarna ska jag öppna upp mitt hem med allt vad det innebär. Jag ville bara städa och förbereda Stephanies födelsedagslunch. Så juldagen var med andra ord lugn.
Annandagen som är Stephanies födelsedag kom. Kl 12 hade jag skrivit att de som ville och kunde var välkomna på lunch och födelsedagsfika. Samma antal personer kom men inte alla var samma. Mamma med familj ska vi åka till på lördag. Vi passade på att typ hejdåa Stephanie. En del kanske inte träffar henne innan hon drar. Så hon fick en massa dollars (igen) och pengar i övrigt som hon verkligen behöver och måste sätta in på sitt konto innan hon drar.
 
Jag fick av Stephanie Bon Jovi biljetter. Jag blev så jäkla glad och överaskad så jag började lipa. Det är ståplatsbiljetter eftersom hon tänkte att jag ville vara nära. Nu vet hon inte att hennes mamma är en gammal kvinna och får ont i ryggen bara jag tänker på att stå upp i flera timma. En känsla av klaustrofobi smyger även sig på när jag tänker på att jag ska stå och trängas.. Sååååå... jag ska försöka byta dessa ståplats biljetter mot sittbiljetter istället. Men fan va kul det ska bli.
I morse när jag satt i bilen till jobbet så kom "she's a little runaway" på radion. Då blev jag tårig igen. Tycker det var en alldeles för dyr klapp från min lilla flicka men samtidigt en fin gest så klart.
 
På söndag ska jag och Stephanie åka till dansens hus och se Svansjön. Det är i en nytolkning och med streetdance istället för balett. Det ska bli coolt. Vi var där och tittade på en annan uppsättning med Bounce. Nu blir det delar av den gruppen men inte alla eftersom dom inte finns kvar som grupp längre. Men jag tänkte köpa lite tid till mig och Stephanie innan hon åker.
 
Gud vilket spretigt och bladdrigt inlägg det blev känner jag. Jag sitter på jobbet nu och ska snart möta upp en medarbetare och ge arbetsinstruktioner till honom. Jag har en stor utspridd uppstart den 2/1 så det är hårdkörning nu. Jag ska ta min första tid på jobbet i ett separat inlägg, för det krävs vill jag lova. Jag kan bara hoppas att det finns chans för mig i en förlängning, men det lär visa sig.
 
Tack för att du orkar läsa.
 
Kram till dig!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0