Hej från fejset!

Phu, vilken jobbig helg. Jag har varit sjuk men jag har inte tillåtit mig vara sjuk. Men det spelar ingen roll. Jag är på bättringsvägen och det är det viktigaste.

Igår var det värsta vårdagen. Vårkänslorna kom på en gång i samma sekund som jag såg att det droppade in vatten från taket in i vårt sovrum. Samma visa förra året. Vi måste fixa taket, inget snack. Men, tillbaka till vårkänslorna. Som jag har längtat. Och även fast det är kallt fortfarande så är ljuset annorlunda och fåglarna låter gladare. Det är inte långt kvar tills vi kan njuta av våren på riktigt. Vi har en underbar tid framför oss!

I morse när jag vaknade så kände jag att jag kommer inte komma iväg till jobbet. Huvudet bultade, det fanns ett obehagligt tryck i mitt dövöra, det susar i huvudet och hjärtslagen jag hör i mitt dövöra gör att jag hör ännu sämre om möjligt. Så jag låg kvar en stund. Låg och funderade på mitt veka tillstånd. Sen gick jag upp och ställde mig i duschen. En stor Alvedon och lite snyt och kallt vatten i ansiktet senare så sa jag Hejdå till familjen och satte mig i bilen och åkte till jobbet.
Det är inte riktigt min grej att känna efter och stanna hemma för att man känner efter för effektivt. Antingen är man sjuk och i mitt fall är jag då sängliggande om jag är hemma för att jag är sjuk, eller också är man inte sjuk, och är man inte sjuk så är man inte hemma för att man är sjuk. Enkelt. Så här sitter jag med värkande fejs och gör en jäkla massa nytta. Relativt lugn dag, och det är skönt.

Igår när jag var med Emma på stallet så gick jag ut bland hagarna och tittade på de andra hästarna. Jag träffade på denna krabat som fångade min uppmärksamhet.
 
Han var så cool och han tittade på mig och jag på honom under flera minuter. Det tog ett tag för mig att inse vad jag blev så fascinerad av. Hästen hade ett brunt och ett blått öga. Det har jag aldrig sett hos en häst förr. Jag försökte fånga det på bild, men han blev nervös när jag försökte fota så det syns inte så bra. Men det var coolt och snyggt, och vi connectade han och jag ;)

Nä, nu ska jag fixa lite och snart är det lunch. Jag kokade en fantastisk broccolisoppa igår med en massa sambal i, så det är sting i och det är gott. Jag gjorde också lite fruktsallad som jag tog med för att det skulle bli lite mer. Ikväll kokar jag nog en spenatsoppa så kan jag varva dessa två denna vecka. Fan så nyttig jag är :)

Ha det gott nu sötnos!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0