Rehabpromenaden

Då har jag satt igång igen. Efter lång tid har jag äntligen kunnat ta min första PW. Jag började med min "korta" runda. Den är tydligen exakt 6,35 km.
Det var fint väder och jag var taggad som attan. Jag skulle verkligen ut, till vilket pris som helst. Jag hade verkligen inte brytt mig om det regnade eller snöade på tvären idag. Det är till och med så att jag kan tycka att det ska vara lite småjävligt när jag är ute och går. Likadant är det när jag är uppe och åker skidor. Det får gärna vara lite småkallt och snöa. Det känns lite mer "äventyr" då.

Men nu är jag igång och det känns så himla bra. Om en månad eller så, så kommer jag att vara ute i spåret för första löparturen hoppas jag.
Förutsättningarna idag var så där. Isigt som attan bitvis, bajsskor som resulterade i en fet blåsa på hälen (jag får liksom inte på mig några andra att gå i ännu), förkylning som fortfarande sitter i och känns i bihålorna, och allmänt svag eftersom jag inte har kunna gå på över två månader.
Men i det stora hela så är jag nöjd!

Igår var jag inne i Södertälje och fikade med Emmi. Jag åt en wienersemla och drack te på Kringlans fik. Det var ett mysigt avbrott på en städardag. Och om jag ska få in en röd tråd i det hela så är det nog därför jag tränar faktiskt. För att kunna äta vad jag vill och samtidigt förbli smal (nu är det lite löst som ska bort som tillkommit, men den diskussionen hör inte hit nu). Det var en himelskt god semla och jag njöt av varje tugga. Sen på kvällen fick jag lite godis av Johan, som jag inte åt upp, men det var gott. För att inte tala om det goda glaset Shiraz..
Det är värt allt slit i löparspåret, alla svettiga PW´s och ett och annat gymbesök. Absolut!

Nu ska jag häva i mig mitt kaffe, sen ska jag upp i duschen, för i eftermiddag så är det Mästerkatten 3D som gäller. Emma ska ta med sig en kompis dit och vi ska mysa.. Jag ska inte äta något eller dricka annat än vatten där, det får flickorna stå för.

Ha en skön Söndag fina fina du. Tänk på att du är unik!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0