Personlig utveckling och själavård..

Ätit semla. Igen. Jag veeeet, det är två för mycket och nu blir det inga fler. Det är inte gott.
Jag brukar bli sugen när det är semeltider, jag brukar nöja mig med en. Detta år har det blivit tre. Eller två sammanlagt (som om det skulle få mig att få bättre samvete, vem lurar jag liksom, inte dig iaf).


Jag har tänkt om lite i min personliga utveckling och bestämt mig för att lägga mina planer på is ett tag. Jo, jag tänker göra det. Jag vet inte riktigt var jag står med mig själv och det känns som att det är det enda jag kan och orkar göra nu. Så får det bli. Jag måste ju trots allt tänka på mig själv i första hand, och min familj sen. Så då finns inga andra alternativ för mig nu. Om jag inte kommer på ett annat alternativ att genomföra det på. Jag får fnula på den! Hmmm...

En annan sak jag måste börja fundera på är att jag ska börja må lite bättre. Jag menar att jag är vintertrött och känner mig slapp och glåmig.
Jag ska köpa en detox och under de dagar jag kör den så ska jag äta "rent". Jag ska unna mig bad, och små lyxkurer för mig själv. Jag ska unna mig att dricka mycket vatten och gå och springa ofta. Jag ska ladda ner lite ny musik i telefonen som kan peppa mig. Jag ska köpa mig lite nya kläder... (ok, den stryker jag. För dessa dagar iaf) Men du fattar konceptet. Jag ska unna mig lite själalyx. För att jag är värd det. Jag tror till och med att jag ska lägga mig i ett solarium. Bara för en stund, bara så eksem försvinner och jag får lite ljusterapi, tio minuter, kanske en kvart. Det räcker. Jag ska klippa mig och tona håret också. Det ska jag göra.

Igår fick jag hem min Moroccan oil. Doftar hur gott som helst och håret (även fast det är slitet satan) blev bebismjukt och fick ny glans. Perfekt i vår!


Nu ska jag planera lite jobbgrejjer. Jag vill ha en semesterdag på fredag också, så det måste jag lägga in. Vi ska antagligen åka upp till naturhistoriska museet då, eftersom barnen har sportlov. Känns som ett ok avslut på veckan.

Ha det gott fina du, stor kram!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0