Katten förvandlas till ett monster!

Hej fina!

Sitter och tar en eftermiddags kaffe på kontoret.
Det är underbart väder ute och jag vill egentligen bara vara ute. Jag och ekonomitjejen tog en promenad innan lunch idag. Passade på att spionera lite ute på området ;) Kollade alla rökrutor och så.. Nytta och nöje :)
När vi var på väg tillbaka så ringde min käre man och frågade om jag ville bli upphämtad och ta en lunch på stan. YES PLEASE! Så en sushi och lite miljöombyte senare sitter jag här med en ganska behaglig känsla i kroppen.
Men nu märker jag att jag får ont i magen av sushi. Varför får jag det? Jag har reagerat på det tidigare men då vet jag inte vad det kan ha varit. Nu vet jag. Det är sushin. Jag kanske får prova sashimi nästa gång. Jag vet inte om det finns på Minako, men jag får väl kolla. Annars får det vara värt med en lite uppblåst mage emellanåt, för sluta äta sushi tänker jag inte göra.

Jaha, annars.. Jo men kattf*n väckte oss i natt. Hon kom in genom luckan och sprang upp utanför våra dörrar och skrek. Hon kan ju inte jama ordentligt i vanliga fall, men nu kom det ut ljud från henne minsann. Såna ljud hon ger ifrån sig när hon har fångat ett byte. Emma vaknade och kom upp och sa att Phoebe har fångat något. Det slutade med att jag var tvungen att gå och ta bort en liten lemlästad pippifågel som hon så stolt visa upp och var mallig. För i h****te katt jä**l, gå och häng dig för f*n.
Men så fick jag ju naturligtvis inte säga och vara elak. Jag fick heller inte tjyvsparka henne när vi gick förbi henne in till Emmas rum, hon hade järnkoll. Jag måste försöka hitta en smart lösning på att stänga av trappen upp till våra sovrum. Antingen är det Dexter som är gossugen och står och krafsar på dörrarna mitt i natten, eller så kommer monsterkatten med en massa döda (om vi har tur, döda) djur och vrålar. Jag har funderat på en plexiskiva. Lång och ganksa hög måste den vara för att det ska täcka. Har ingen aning om var man får tag i en sån. Men något måste göras, innan våren och sommaren kommer.

Mjauuuuu!!

Annars är alla här friska. Förkylningarna har lämnat oss för denna gång. Jag har ont i baksida lår efter marklyften. Ikväll tror jag att jag satsar på milen faktiskt. Det känns ganska ok i foten. Sist jag gick så gjorde det ondare i den oopererade foten än vad den opererade gjorde, vilket jag ser som mycket positivt :). Så eventuellt om det inte hinner bli för mörkt ute så drar jag min första mil i kväll. Annars finns plan B, gymmet och triceps och axlar samt mage.

Nu har jag ett par mail att skicka och arkivera lite papper, sen gör jag mig färdig för att dra hemåt. Åker lånebil idag eftersom jag har lämnat in vår på service i morse, så jag måste hämta den också. Emma skulle ta med sig en kompis hem efter skolan idag, så blir det lugnt och skönt.

Ha det gott så hörs vi av snart igen!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0