Jag längtar efter våren nu

Jag veeeet, det har inte varit någon vidare vinter hittills, och faktum är att jag gillar vintern. Jag gillar kylan (hatar att frysa dock), gillar snön, glittret, den krispiga och fräscha känslan ute, jag älskar fjällen, skidåkningen och allt det där. Jag gillar till och med att skotta snö (i lagom mängder förstås). Kura framför elden i raggisar med en kopp varm choklad mellan händerna. Allt det där är underbart och jag älskart! Vi har ännu inte upplevt något av det här, och det borde vi vara mitt uppe i nu. Det kommer, jag vet det, det kommer.

Det tar inte bort känslan av att jag verkligen läääängtar efter knastrande vårgrus under fötterna, porlande vårbäckar från smältvatten, ljuset och dom värmande första solstrålarna på näsan, ljudet av livstörstiga vårfåglar, doften och dom första knopparna på träd och buskar.
Jag vill ha vår NU! Ge mig!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0