Jobbar hemma idag och stör alla barn!

Idag är jag hemma med Emma. Hon är bättre men inte helt ok. Jag har lite jobb som väntar och fakturor att gå igenom.
Senare idag kommer Johans moster och ska titta på en grej åt mig. Kanske kommer jag ut lite smartare ur det mötet. Kanske kommer jag ut lite säkrare ur det mötet. Kanske.

Igår gick jag på ett annat sätt på min fot på jobbet. Jag började tänka annolunda i förrgår när jag gick hem. Jag har liksom gått på utsidan av foten även med sandalen på mig, men nu började jag gå rakt med foten. Och jäklar vilken  fart jag får upp. Jag kan typ få det att se ut som att jag går som vanligt! Jag har helt klart ett känslelbortfall under foten och i stortån som jag kan relatera till att det har med nerver att göra och det känns knepigt när man går, men det kommer säkert att ordna upp sig med tiden, om inte annat kommer jag väl att vänja mig.
I allafall igår när jag kom hem så tog jag av mig sandalen och försökte gå så rakt som möjligt utan den. Och det måste ju innebära att jag, åtminstonde försöker böja tåleden så gott det går. Och det går faktiskt. Jag kan inte böja den helt åt något håll, den är fortfarande mycket stel, och det är heller inte helt smärtfritt, men jag kan och det är det viktigaste för mig.
Sen är det ju så att jag egentligen ska gå med sandalen och INTE böja tåleden alls i en vecka till. Men det skiter jag i nu om jag ska vara ärlig. Och det ska man ju :). Jag ska upp till Sälen v4 och för mig är det skitviktigt att jag kan åka skidor den veckan. Då känns det som hög tid nu att börja träna på att gå ordentligt och få tillbaka rörlighet, styrka och framförallt modet att kunna gå och använda foten.
Soooo, bring it on for fuck sake, jag är inte rädd. Jag ska rehbilitera mera!!!! Shit va jag kommer att komma igen. En morgon kommer jag att ha mina egna skor på mig till jobbet, och jag kommer att göra entré med hoppsasteg. Högljutt. Så får vi se vem som skrattar mest :)

Nu ska jag väcka Emma. Igen. Jag tycker att hon kan sova på nätterna istället för på dagen. Som alla andra i den här familjen. Förutom William då kanske som verkar tycka att det är fullt normalt att sitta uppe och spela hela nätterna och sova till halv två på dagen sen. Nu har han dessutom en kompis här. Men vet du vad vi gjorde i natt? Jag bad Johan ställa sin klocka på tolv för att gå upp och stänga av modemet. Då var det färdigspelat för den natten ja, så kan det gå!
Jäkla ungdomar! Jag ska gå ner och väcka dom rackarna också snart. Nån jäkla måtta på slöfasonerna får det lov att vara. Only när mamma är hemma från jobbet ;)

Jag ska kasta mig in i duschen nu, så jag inte ser ut som om jag har badat i smörpaketet när Marie kommer.
Lite frulle ska jag försöka få i mig också.

Ha det en underbar dag nu fina du!

Kommentarer
Postat av: Helen

Typiskt tonåringar på dom bara HAHA, Tommys systerson är nitton och är likadan spelar eller festar hela nätterna och sover fram till två tre på eftermiddagen vilket man själv gjorde när man var yngre, nu blir man lycklig om man får sova till åtta ;D

2012-01-05 @ 22:24:45
URL: http://www.canilvargtassen.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0