Stackars stackars lilla mig ;)

Hej fina du!
Hoppas allt är bra och som det ska.

Jag har varit på lite kalas både i torsdags och i fredags. Johans mormor fyllde 80 år i torsdags och Johans mamma fyllde i fredags.

Appropå fredagen. Jag gick ner i gymmet och skulle köra knäböj lite lätt. Jag har inte varit kapabel att köra ben  på många veckor, så i fredags var det dags. Jag körde lätt och inte jättemånga set eller repetitioner. Men fyyyy faaaan vad jäkla ont jag fick i mina arma ben. I natt hade jag så jäkla ont att jag inte kunde sova bra. Alltså jag har haft sjukt ont förr, men inte så sömnen har blivit så illa som den blev nu. Och till en viss del är det skönt, så jag har svårt att ojja mig liksom, men det här var överjävligt. Hemma är det ingen som reagerat dock eftersom jag ändå går och haltar och ser allmänt lidande ut ;)
Förövrigt var jag hemma hos Maria i fredags. Så skönt att bara få komma och prata lite skit och lite allvar en stund. Men som grädde på moset så bjussade Alva på sig själv. När jag skulle gå så fick jag pussar och charm så jag fick lite ont i hjärtat och jag dog lite. Jag är ju som bekant inte särskillt barnkär, men en del barn bara sitter runt hjärtat som en blöt handduk och dom kommer inte att ta sig därifrån. Och om dom skulle göra det så blir det kallt och tomt.
Lilla Alva trollunge, charmtroll, sötis, kaksmulan, mumsmums... Kärt barn har många namn..

I går skulle vi till Johans moster som inte kunde komma i torsdags som det var tänkt. Hon jobbar i en butik som ligger norr om sthlm. När vi var på väg dit så ringer Johans bror och bjuder över oss till sin tjej som bor i Sätra. Så, vi gjorde en par timmar hos Marie, sen åkte vi till gymgrossisten i Västberga och senare till skhlm. Där i skhlm gjorde vi Panduro bla. Kl 18 var vi hos Kenneth och Lucy och blev bjudna på en Kinesisk variant av Sukiyaki. Supergott. Sen hjälpte Lucy mig med en del praktiska saker.. Så himla lyckad dag som slutade sent hemma. William mutade vi med pizzapengar, så han var så nöjd så :)

Idag har vi gjort vår dag i ridskolans caféteria. Det var helt ok, men jag var ju som sagt ganska sliten efter en ganska usel natt. Fram till 14 hade vi vår plikt där. Åkte hem och medan Johan lagade mat så satt jag klistrad framför datorn och matade in information och googlade.

Tanken var att jag skulle ta mig ner i gymet idag, men jag skiter i det. Jag kör lite själavård i badkaret istället. Det blir bra det. Sen blir det tidigt i säng för mig. Lite sovmorgon också eftersom jag inte behöver passa någon morgontid eller sköta Emma.

Ha nu en skön fortsättning på dagen och sköt om dig och framför allt var rädd om dig!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Alvas mamma

<3

2012-01-08 @ 22:18:38

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0