I'm back again!

Jaha, nu ser layouten annorlunda ut här, hoppas det ser ut som vanligt när man läser.
 
Nu är jag på bättringsvägen iaf. Blev riktigt risig där ett tag. Fick ju penicillin på måndag. På natten mot tisdagen så fick jag en massa feber och låg helt utslagen hela tisdagen och igår. Men idag mår jag bättre igen. Inte helt ok men mycket bättre.
 
Jag har varit och handlat det sista inför i morgon och har redan börjat förbereda vissa saker. En del grejjer ska liksom marineras så länge det går, så över natten blir perfekt.
Jag ska ta med mig marinerad färkpotatishalvor som man spritsar en dutt creme fraiche på och en dutt rom på toppen. Ska också ta med mig små lax spett i en viss sås som serveras i små snapsglas. Sen kommer jag att göra en iskall rabarbersoppa som serveras med flädergrädde, även den kommer i glas.
Alla skulle ta med sig lite av det man tycker är gott så blir det ett dignande bord när alla kommit. Mina rätter blev dock beställda. Jag tog med mig dessa en midsommar för ett par år sen. Så det blev inte mycket valmöjlgheter för mig, men då slapp jag ju det momentet iaf :)
(Jag försökte lägga in ett par bilder här på ovan nämnda rätter, men det verkar inte funka..)
 
 
Nä, nu ska jag göra mig en hårdmacka med Sture på :) och gå ut i solen en stund.
 
Puss påre så länge!
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0