Nobben

Igår och idag har jag fått nej tack på två av mina sökta jobb. Dörren i ansiktet ba!
Är man inte tillräckligt sympatisk, kunnig i området, tillräcklig erfarenhet, tror jag för mycket om mig själv, är jag dålig? Vad är det för fel? Jag får ju inte ens komma på en intervju!

Jag vill gärna tro att dörrarna stängs i ansiktet för en anledning. Att det kommer något mycket bättre. Men det känns tungt. Mycket tungt.

Idag flyttade vi från våra gamla lokaler på jobbet till nya i centrum. Fin fina lokaler och alldeles onödigt stora rum. Men det är ju högst tillfälligt. Men så här över sommaren gör det ju inget. Nära till kjorren och glassdisken :)

I morgon är det skolavslutning och student för barnen. Allt på samma dag. Det blir te å gasa mellan Strängnäs och Öknaskolan. Vi ska vara på Ökna kl elva och utspringet är kl ett. Kul!

Måste nog skynda mig härifrån nu. Har ju en del att stå i inför lördagen när vi ska ha stundentmottagningen! Liiiite som måste inhandlas osv. Blir ingen stor affär. Det är ju samma liga som samlas när någon fyller år ungefär. Men det är lite specellt när det är min dotter är huvudpersonen som dessutom har tagit studenten!

Hon går ut på fredag och på måndagen därpå kommer hon att börja arbeta hos oss. Genom ISS på AZ. Helt otroligt stort och hon är ju överlycklig för att ha fått ett sommarjobb (det är alla i familjen ska tilläggas).

Nu ska jag bara slå söder skrivaren som inte vill funka efter flytten, sen ska jag dra hem.

Tack för att du står ut med mitt gnäll!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0