Söndag

Godsöndag!

Jag sitter här alldeles allena. Det är så härligt när man smyger upp före alla andra och sitter med kaffet i tystnaden en stund.

Jag masade mig upp idag för att jag ska ner i gymet nu på morgonen. Jag kommer inte att hinna eller orka senare. Väntar lite gäster senare på dagen och jag har bakat en jordgubbstårta. Du vet, en sån med choklad och dajmbotten och jordgubbar, grädde i gelantin ovanpå.. Smakar himelskt! Superfräsh i smaken och precis så där somrig som man vill ha det nu. Blir uppskattad varje gång. Lite pysslig med alla moment som ska göras, men inte svårt alls!

Det regnar som attan idag, men det gör inte så mycket. Det är klart att jag även om jag ska vara inne mest hela tiden, hellre städar och så med alla dörrar öppna och fågensång och solstrålar utanför, men jag intalar mig själv att det inte gör något.
Så nu blir det gymet, sen ska jag städa lite. Inte någon avancerad städning, det har varit så många mottagningar här de sista veckorna, så jag behöver liksom bara röja upp som snabbast.

Visst ja, vi fick får vägghängda stol i fredags. Visst blev det fint?
image descriptionimage description

Nä, nu är det någon som skriker på mig nere i gymet. Bäst att dra ner!

Kram på dig, tack för att du finns!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0