Site Vissit och Rix FM festival

Hej kära trogna du. Jag blir så glad när jag ser att det finns ett par som tittar in trots att jag själv inte varit inne på typ en  vecka.

Så. vad händer? Tja, inte mycket. På jobbfronten händer inte ett jävla skit kan jag på ren svenska säga. Jag vet att det är sommar och de flesta lägger ner minimalt med arbete nu innan semestrarna, men det hjälper knappast mig. Hoppas det släpper snart.

Jag fick ett antal dokument som när jag skrev ut dom blev en bibba med underlag för en Site Vissit som jag ska gå på idag. Det är ett företag i Strängnäs där ISS ska lägga in anbud. Snabba puckar är det också!
I allafall. Dokumenten som damp ner i min e-mail låda i går har jag suttit och läst igenom i gårkväll och idag. Försökt tänka utifrån vad som skrivs, inte kommer fram. Vad behöver jag veta för att kunna utföra det som man kräver? Det är inte lätt och de gedigna dokumenten är skrivna på engelska. Du vet, typ företagsengelska. Så man måste ju tänka på flera sätt. Nu vet jag inte om Site Vissiten kommer att genomföras på engelska, men det är lite lättare när någon pratar (även om man inte har tillgång till google översätt då).
Ja ja, det är iaf det jag kommer att pyssla med idag. Läsa lite till, skriva och anteckna lite. Dra ner till hamnen och möta upp affärsenhetschefen och ta en strategilunch, sen bär det av mot företaget i fråga.
image description

Lite spännande och se ut det slutar. Kanske har jag en liten chans här att eventuellt få tag i något nytt uppdrag. Jag lever väldigt mycket på hoppet dessa dagar. Vilket är ganska energikrävande. Dels för att man måste använda sin fantasi för att skapa ett hopp ens, och dels för att man allt som oftast måste hantera nederlagen..

Ikväll har jag iaf lovat Stepahnie att åka till Etuna för Rix FM festivalen om det inte regnar. Lite hoppas jag att det kommer att börja regna eftersom jag inte har någon större lust, men sen tänker jag att "va fan, lite uppoffringar kan jag göra, och det är ju inte så att det är någon som dött eller något annat tråkigt som städa ur någons lägenhet. Det är ju ändå konsert, glada människor och fest".
Det blir nog jätteroligt (intalar mig själv). Så.

Nu ska jag gå upp och sätta på mig lite ansikte, dricka lite mer kaffe och läsa lite till.

Hoppas att du mår bra fina du!

Kramaromhårt!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0