Utgång och blöt PW

Hej och god måndag!

Jag tänker inte gnälla på vädret som typ hela svenska befolkningen gör just nu. Jag har viktigare saker att gnälla om ;), men det är klart att livet känns lite lättare när det är varmt och soligt...

I helgen var jag ute med en vän. Rich besöktes och det regnade på tvären både på dit och hemvägen. Men det gjorde inget. Däremot var det väl den värsta dagen i värlsdhistorien att gå ut på. Både typ lönehelg och maratonhelg. Det var så attans mycket folk ute att man inte ens kunde titta på folk. För dom stod en. Jesus!

Igår trotsade jag iaf vädret och drog ut på en välbehövlig PW. Det fina med hela promen var att jag duschade samtidigt. Det var förbi regn. Det var skyfall! Och längst med stora delar av vattenkanten satt det hängivna fiskare, det var tydligen någon tävling. Dom tittade surt på mig när jag kom med dunkande steg på bryggan. På vissa andra ställen fick jag ducka, annars hade jag fått ett metspö i roten. Jag tyckte att dom var i vägen för mig på min vanliga promenadrunda. Men jag såg att dom tyckte att jag kom jävligt olägligt på deras tävligsdag.
image descriptionimage descriptionimage description

Det blir inte många knop utförda ur ett kattperspektiv när det regnar och blåser ute. En tänd brasa i vardagsrummet och dom såg inte ut att lida jättemycket. Men rastlösheten hägrar ändå..
image descriptionimage description

Jag var tvungen att arbeta lite igår också. Vi har haft utfallsgenomgång på morgonen idag. När det är så att det faller in på måndag morgon så kan man antingen görat på fredag eftermiddag innan man går hem, men oftast så är alla siffrorna inte inne då. Då får det lämnas till söndagen. Och jag glömde min dator på kontoret i fredags, varpå jag var tvungen att åka in till Södertälje på dagen igår för att hämta den först. Surt, men det var ok.
Men, jag överlevde denna månad också :)

Nu är det frulletajm.

Kram på dig!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0