Antiklimax

Skulle ju gå ut i dag. Planerat var att jag skulle hämta upp en kompis i tälje, sen skulle vi ta bilen till Bredäng till en av hennes vänner. Därifrån skulle vi ta oss in till Grand hotell och ta en drink och invänta några till, sen var det vidare till Cafét och Berns. Vi skulle bli kvar hos kompisen över natten så skulle jag ta bilen på morgonen därpå.
När jag varit och handlat idag hade G ringt och ställt in. Hon var inte bra. Det är sånt som händer och det är förstås inte roligt att behöva vara den som ställer in.
Först blev jag lite lättad och kände att det kan vara skönt att skita i´t. Men samtidigt infann sig en grym antiklimax känsla. Jag ville ju gå ut och träffa lite folk. Det var jag ju så inställd på.

Via FB så blev jag medbjuden att följa mer några andra. Nu ska jag snart upp till tälje, för att dra vidare mot sthlm. Bilen lämnar jag hos K och tar den hem i natt. Kommer kännas skönt i morgon när jag vaknar upp hemma.

Jag har några som ska arbeta i morgon. Så jag kommer att behöva ha på telefonen om det skulle vara något. Hoppas bara inte att dom ringer och har problem med vakten kl sju på morgonen. Det kan kanske kännas segt. Men men. Nu ska vi inte måla fan på väggen.

Vi var nerbjudna till grannarna idag för middag. Johan tar med sig Emma och går ner. William har Erik här. Dom har mörklagt tv rummet därnere och dragit ner duken och sitter som bäst och glor på en skräckis. Kanske blir Erik kvar här i natt. Det brukar sluta antingen här eller hos honom. Dom är söta och ibland onödigt komplicerade ;) Det är inte lätt att vara tonårsmamma. Jag känner mig otroligt maktlös ibland.

Nu ska jag sätta på mig ansiktet och om en timme sätter jag mig i bilen och brummar iväg.

Ha en skön lördag fina!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0