Härliga fredagen är äntligen här!

Vår i luften och fredag på den. Vad mer kan man begära?
Det är inte asvarmt ute. Snarare så att jag faktiskt går och småfryser. För att inte tala om här inne på kontoret. Här är det skitkallt. Fingrarna är helt stela.

Idag var jag ner som snabbast på stan och köpte en liten present till Emmas kompis som fyller. Discokalas ikväll.
Jag däremot kan inte vara hemma och göra iordning henne eftersom jag ska på en presentation i Årsta kl 16, med stopp i Liljeholmen kl 15 först. Jag kommer väl att ramla in hemma kring 18,15 räknar jag med. Så Emma fick duscha i morse, så la jag fram kläder som hon ska ha, så Johan bara behöver be henne klä sig när det är dags.
Inte för att Emma är en sån som bryr sig. Alls faktiskt. Igår tex var det vårfest på fritids. Ja hon gick väl dit i andra kläder än dom hon hade gått i på dagen. Men i övrigt såg hon ut som ett fågelbo i håret och fläckig i ansiktet. I Foppatofflor!
Hon förstod inte alls varför jag tittade på henne med en förvånad min. Pappa sa att jag var söt. Ja, jo... självklart är du det. Men här är Johan så partisk att det kan bli galet för Emma när hon kommer till skolan, fest, kalas, stan eller vad det må vara. Andra ser ju inte på Emma ur en förälders ögon. Här måste man tänka till lite och hjälpa henne att bli lite medveten. Den sidan får jag kämpa för hemma hos oss, där fattar Johan inget och både han och Emma kunde inte bry sig mindre.
Dilemma.

Ja ja. Annars kanske det är idrottshall hela lördagen som gäller. Emma ska spela handboll är det tänkt. Vi får se om hon får plats. Annars har jag inget emot att grejja lite utomhus i helgen. Söndagen däremot kanske jag kan få lite gjort.
Pratade dock med L idag och hon frågade om jag ville följa med på en "aktivitet" på söndag em. Hon sa inte vad det var, bara att hon skulle kolla upp åldersgränsen, men hon trodde att Emma också skulle kunna följa med. Och Johan. Men det kommer han inte att göra. Dels för att det är en lattjoöveranskning och dels för att det är just lattjolajban. Så om Emma får följa med så blir det nog bara hon och jag.

Sen är det bara att invänta nästa helg. Då ska jag ut med ett härligt gäng tjejer i sthlm. Tror vi kommer att dra till typ Berns och Café Opera och dricka drinkar och betee oss. Det blir roligt. Jag kommer att få träffa lite nya männsikor som är vän med min vän G. Det är alltid roligt att knyta nya kontaktet.

Nu är jag lite småmätt och mår smådåligt av det (igen, jag veeet). Jag köpte med mig en sallad på Kringlan. En sån rackare som man plockar ihop själv. Så det var ju bara gosaker som ägg, mozzarella, feta, tonfisk, bönor, sparris mm i. Jag åt upp allt, fast jag kände att jag skulle slutat äta när jag hade en tredjedel kvar.
Så, då sitter jag här med mättkänslan som kommer ut ur öronen. Men det kanske är bra. Jag lär ju inte få i mig mat nästa gång, förrän klockan är sju ikväll..

Ha en skön fredag fina du. Ståla ikapp med solen, du kommer att få andra att le och du kommer att må bra. Både av att göra någon annan glad, men av att just le!

Kram


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0