Helgen är snart lagd till handlingarna..

God söndag min vän!

Jag har haft en välbehövligt härlig helg. Fredagen kom jag som jag tänkt hem ganska sent efter ett möte i Årsta. Jag åkte till Liljeholmen innan och gick igenom det som skulle ske i Årsta. Som tur var tog jag min bil när vi sen skulle åka. För jag fick gasa på lite för att hinna hem till Emma skulle åka till discokalaset. Men jag hann och alla var glada och nöjda.

Igår var vi tidigt uppe. Emma och hennes handbollslag hade turnering i Eskilstuna. Tjejerna var jätteduktiga och det var så himla kul att se vad hon lärt sig. Man har ju ingen koll på det när man bara lämnar och hämtar i en sporthall två dagar i veckan.
Anyway, dom vann stort de tre första matcherna och den sista förlora dom med ett måls marginal. För den lilla förlusten, med en fin medalj runt halsen så blev man så här besviken:

Det är svårt att ta motgångar när man är liten.

Jag och Johan gick ut och satte oss i solen i en längre paus. Vi hittade en parkbänk där jag kunde sitta och dingla med benen :)


Idag när Johan åkte iväg med Emma till stallet satte jag på mig kläder och drog ut på min långa runda. Jag sprang (i sakta gemak, men ändock), och gick snabbt i lite drygt 8 km på en ganska bra tid. Nöjd är jag och tån, den gjorde inte ont alls. Nästan.
När jag kom hem satte jag mig i solen utanför dörren med ett äpple och en flaska vatten. Ställde upp dörren och lät Dexter komma och göra mig sällis. Han var dock rädd för den stora kråkan som satt och kraxade högt i björken, så han sprang in igen.
image description

Sen fick jag lite tid efter dusch osv att arbeta lite. Satt i någon timme och jobbade, sen var det dags att röra sig ner till L och A. Vi skulle ju iväg på en aktivitet.
Styrde kosan mot Södertälje och lite bågskytte. En timme senare så var jag flådd på ena fingret och hade ont i dom andra, men kul var det.
image description
Här är L och A i full action..

Nu är det Kontoret, sen är det det dags för lilldamen att gå och lägga sig, hör hur hon sitter och gäspar i soffan.

Puss och kram!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0