Kristaller i rörelse igen!

Så skulle jag då börja dansa igen. Taggade hela dagen för det. Hade kontakt med André och allt.

Kommer hem på eftermiddagen. Känner mig yrslig till och från. Avvärjer tanken och fortsätter med mitt. När jag senare stod i hallen och knöt på mig skorna så är yrseln så påtaglig att jag säger högt "neej, det här känns inte bra". Men "anfallen" går över och jag sätter mig i bilen i allafall.
Väl i bilen så flöt allt liksom ihop. Jätteläskig känsla. När jag väl kom ner till parkeringen så mådde jag så illa att jag inte vågade gå ur bilen. Jag var tvungen att sätta mig och åka hem igen. Körde igenom en korsning där sidorna bara flöt inåt mitten, vilket resulterade i att jag nästan krockade!
Kom hem och snabbt upp till sängen. Brutalt illamående och jättesnurrig. Så fort jag rörde mig så snurrade allt.

Jag vet att jag har pratat med personer som säger att dom har kristallsjukan och är yrsliga. Jag har liksom inte riktigt fattat vad dom pratat om. När jag hade mina kristallanfall så var jag helt okapabel att ens röra en arm. Herregud, varenda vågrät linje var lodrät och jag var tvungen att hålla i mig när jag låg i sängen för det kändes som att jag skulle ramla ut. Jag kunde inte hålla huvudet upprätt ens. Här snackar jag inte om yrsel utan mer om 100% invalidiserad. Jag kunde inte ens vända mig i sängen.
Men jag tror det finns två lägen här. Den jag hade de två första gångerna, då hade kristallerna helt enkelt flyttat på sig från sin vanliga position. Det jag kände av i måndags var att kristallerna rör på sig. Inget av lägena är ok, men jag känner att om jag måste dras med skiten så kan jag leva med yrsel. Jag tror att kroppen anpassar sig.

Men nu har jag fått smaka på känslan av kristallsjukan light. Gillart inte. Mår fortfarande lite illa och känner mig aningen svajig. Ingen fara nu dock, men det är jobbigt att gå runt och må dåligt och känna sig ofokuserad. Det liksom känns som att det syns att mina ögon rör sig sidleds hela tiden. Har svårt att fästa blicken.
Nää, jag är inte en psykopat som måste ha en "krama mig själv tröja". Hej dårhuset :))

Skitsjukdom!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0