Puls vs healing

Igår när jag var ute på min runda som ser ut på samma sätt varje gång, så slog det mig. Det finns två typer av promenader som båda är viktiga för dig.

När jag går, lufsar eller springer så vill jag ha hög musik i snabb takt dånandes in i öronen. Jag går fokuserat med tunnelseende. Jag vill att svetten ska rinna och ben, ljumskar och rumpa ska bränna. Jag vill absolut inte ha sällis på dessa rundor. Jag vill gå långt, fort och själv. Det får gärna vara lite jävligt väder (som igår när det plötsligt började regnsnöa på tvären), för det känns liksom mer äventyr då.
Jag vill inte stanna någongång och titta på fina vyer eller söta ankor (knappt vid övergångsställen).

Igår var jag ute och lufsade (en blandning av springa och gå jävligt fort). Mitt emellan två låtar hör jag koltrastens vackra stämma. På en hundradels sekund fylldes jag av vemod, glädje och harmoni. Så vackert att höra fåglarnas glädje över livet.

Den promenaden ska jag lägga in i mitt liv som en stående punkt. En promenad utan lurar i öronen. Lugn och gemytlig. Kanske med ett sällskap. Man kan stanna till vid ett fint ställe och insupa atmosfären och alla dofter. Tidigt på morgonen är det ett lugn också som letar sig ända in i hjärtat. Fågelsången slår all musik gjord av människan.
Så oslagbart.

Så... Nu vill jag åka till Island. Jag vill åka och vandra. Jag vill vandra i hård terräng och gå i fina karga miljöer. Ett par dagar räcker. Jag vill inte sova i tält, eller behöva använda naturen som toalett (där är jag lite bekväm av mig). Men jag vill uppleva Island ett par dagar.


Jag och en kompis var inne ett tag på att vi skulle boka en resa till Kebnekaise (det här är läääänge sen). Dit vill jag också åka och vandra och insupa en miljö som antagligen slår en i magen så man tappar andan så vackert och annorlunda det är.


Jag ska kolla på en torsdag till söndag resa till Island. Johan får jag inte med mig. Men det gör inget. Jag åker själv om det är så.

Nu ska jag arbeta med fakturering, debitering och administrering. Sen ska jag gå ut och vara en bra chef.

Ha en skön fredag fina du!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh vad fint skrivet =) Känner såå igen mig =) Precis mina tankar. Jag vill oxå åka till dessa ställen som du skrivit om . Det har varit min dröm under en tid. Precis vad jag längtar efter att få göra. Att vandra i hård terräng och gå i fina miljöer i ett par dagar. Att vandra i hård teräng är som meditation för mig så underbart =) Nu fick jag ärslet ur vagnen att titta närmare på en resa i min kalender =) jag fyller ju 40 år i okt då ska jag fasen dra i väg =) kram på dig fina du =) En underbar helg till dig och din familj

Kram ulrika

2012-03-30 @ 15:58:18
URL: http://ljuslyktanssken.blogspot.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0