Tråksöndag

Då var det söndag igen. Vad händer med veckorna. Det går en kvart emellan liksom.

Gårdagen var perfekt. Vi fixade lite igår med småpul, sen åkte jag och hämtade upp W och lämnade av E. Sen drog vi upp till Heron. Eftersom frippan här inte var öppen, så fick W klippa sig på Heron. Vi åt, tittade på folk, klippte honom och glodde på bio.

Vi tittade på Devil Inside.

Not so good.

Jag hade hoppats på en film som var som Exorcisten, fast kanske i en mer modern tappning. Men den var filmad som en dokumentär och det var förhållandevis lite exorcism i filmen. Jag vill se huvuden som vrids, jag vill höra uråldrig latin, jag vill se folk prata i tungor, med massor med olika röster. Jag vill ha skräck och mystik. Det fanns inte.
Bakom oss satt det en rad med tjejer i tjugo års åldern. Dom tyckte tydligen att filmen innehöll allt det.
Dessutom slutade filmen sämst.

Vi kom hem ganska tidigt, typ runt nio. Jag satte mig i soffan och började titta på  New Moon (igen) och efter den satt jag uppe en stund till och bara slöglodde på tv´n.

Hade satt telefon på väckning i morse och det var väl tur. Sov så där bra och vaknade av och an hela morgonen. Men när klockan ringde, då minsann...

Idag har jag varit med Emma på stallet som vanligt. Jag har tvättat ur bilen och tanken var att den skulle få en utvändig tvätt också, men jag hoppar över det. Jag orkar inte. Eller jag har ingen lust snarare. Jag har heller ingen lust att ge mig ut och gå eller ner i gymmet. Jag skiter i det och drar täcket över huvudet idag. En sån dag är det. Städa lite ska jag göra, inte mer.

Ikväll ska jag hälla upp ett varmt bad, lägga ansiktsmask och läsa länge. Raka mig och smörja in mig. Sätta mig med värmefilten i soffan och invänta Johan som kommer ikväll. Det ska jag göra.

Ha det gott where ever you are!

Puss

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0