Man blir fet av lunchmöten..

Halloys!

Hur mås det?
Med mig? Jo tackar som frågar, jag mår fint!

Skjutsade Johan till flyget i morse. Han skulle till Island med jobbet. Jag vill också åka till Island. Men men, hoppas han får kul.

Jorå, jag har minskat med fem centimeter runt magen från när jag var som störst. Det är inte illa pinkat va? Jag är nu som jag var när jag började reagera på att jag höll på att lägga på bredden. Men snart hoppas jag att jag är tillbaka.
Gick ner med min sjuka värk i benen igår och körde både tungt och fort på crosstrainen. En kvart stod jag där och det var vad jag behövde. Eller vad mina ben behövde. Det känns bättre idag. Körde också mina triceps som jag inte hann dagen innan. Bra pass!

Idag ska jag köra lite bröst och biceps tänkte jag. Äta behöver jag inte göra. Jag går och tränar när barnen äter senare. Emma ska först ner till handbollen.

Jag hade ett lunchmöte idag. Lunchmöten är inge bra. Jag tror att jag snart skulle bli smällfet om folk fortsätter att boka in mig på lunchmöten. Dagens pressade samhälle.. Man sitter och babblar och glömmer av att man äter samtidigt. Rätt som det var så hade jag ätit alldeles för mycket nachotallrik och jag är fortfarande mätt som fan. Jag mår ingen bra av den känslan. Alls faktiskt. Så lite kaffe och ett äpple tror jag räcker för mig idag.

Emma ska få sova hos mig i kväll. Jag var tvungen att muta henne med något. Hon har sån seperationsångest när det kommer till pappa så det är inte normalt. Men hon tycker att det är ok att han är borta om hon får sova i vår säng.
Vi får väl se om jag kan sova alls. Hon låter ju som ett tröskverk vissa nätter.

Som alltid när Johan åker iväg så vill jag bädda rent i sängarna. Städa överallt och tända en massa ljus. Det är nyttigt att vara från varandra ibland. Jag kan tycka att det är skönt. Så jag ska byta Johans underlakan, jag bytte alla sängkläder i helgen som var och tvättade allt i sängen. Så underlakanet räcker så ska jag hänga ut alla täcken nu, så får dom vädra lite tills det är dags att gå och lägga sig. Nu kan jag inte tända ljus därinne när jag ligger och läser eftersom Emma kommer att ligga där och sova, men det är mys ändå.

I morgon ska jag ner på Lauras och titta på när Kennet spelar. Lite aw är aldrig fel. Förhoppningsvis kanske man kan få bli hämtad, så kan man få i sig ett glas vin också. Emma kommer också att hänga på, så det blir inte sent eller så. Svärmor kommer också att vara på plats.
Sen är det lördag och min och Williams dag. Jag kommer att lämna Emma hos farmor på eftermiddagen så drar vi upp till Heron han och jag. Vi kollar på Devil Inside tror jag.

Jag bad Johan kolla efter en ny parfym åt mig när han var iväg. Han ringde under dagen från Arlanda och sa att den fanns där för sex hundra pickadoller. Så jag sa att han kunde kolla på Island istället, tror det är ännu billigare där. Men ändå är det ju runt två hundra kronor billigare än i affären här, men jag vet inte. Jag blir snål. Men jag vill ha den.


Jo, den där magövningen. Man sitter på rumpan, med benen i luften, lätt böjda knän och håller balansen. Sen har man en viktplatta i händerna som man roterar med från sida till sida. Jag andvänder en fem kilos och gör 3 x 50. Man blir duktigt trött i magen och den är effektiv.
Hittade ingen bild (det finns massor, men jag orkar inte leta), men jag hoppas du fattar.

Nu ska jag fixa lite mat till barnen, sen ska jag hämta Emma och seeeen kan jag gå ner och träna.

Ha det nu så himla bra!

Puss!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0