Påskfint

God lördag!

Hoppas du har det bra!

Igårkväll var jag uppe och njöt av ensamheten lite extra. Emma var trött och ville gå och sova redan kl nio på kvällen. William och Erik kom och hämtade saker för övernattning hos Erik.
Så jag hällde upp ett glas vin till och började titta på en film kvart över tio. Eftersom Emma sov inne hos mig så kände jag att det var inte någon fara med sovmorgon. Hon ligger gärna och myser lite extra om hon har sällis. Så klockan var över tolv när jag smög in och la mig.

Klockan sju vaknade jag av att Emma sa att hon hade råkat kissa i sängen. Hon hade drömt att hon satt på toaletten. Berättelsen var alldeles för entusiastisk för att jag skulle tycka att det var roligt eller intressant den tiden på morgonen. Men jag hann höra att hon drömt så mycket konstigt när hon sovit inne hos oss. Hoppas att hon då kan ta den sista natten i sitt egna rum då.

I allafall. Bort med lakan, ut med madrass och tacke över balkongräcket, in med Emma i duschen och ner med mig i sängen igen.

I går när vi kom hem efter handling så fixade Emma med påskriset och jag fixade tacos.



Sen for vi ner till Lauras och tittade när Kenneth spelade där.


Emma var jättetrött så vi var inte där länge alls.

Förra helgen fixade jag lite utomhus. Jag krattade upp lite löv och ställde iordning vid dörren. Lite påskliljor och minililjor, förra årets lökar och ljuslyktorna. Allt frächades upp och piffades till lite.



Blir säkert jättefint när allt blommar ut.

Nu ska jag ta tag i dagen. Hämta ut pengar och åka och klippa Emma och William, boka biobiljetter, fixa kissig säng, duscha, köpa lördagsgodis, samt handla övrigt, städa upp lite, lämna Emma hos farmor och dra till Heron med W. Utan inbördes ordning.

Så, tills vi ses igen, ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0