Alla har 24 timmar varje dygn, det är sant!

Phu!! Värsta veckan på länge. Jag har varit så himla dålig till och från. Och samtidigt var jag själv. Inte optimalt. Idag kommer Johan att vara hemma när jag kommer hem. Han har troligtvis redan hämtat Emma när jag kommer också. Så skönt att jag slipper tänka på det.

Igår åkte jag från jobbet kl 16. Hämtade Emma hos farfar (liiiten omväg), lämnade henne hos en kompis. Hem och började laga mat, slängde in en maskin tvätt, käka snabbt och ut och klippte gräset. Emma kom hem och tyckte inte om maten. Jag fick överlägga lite och började dammsuga sen. Hängde upp tvätten och la Emma som ställde till med en jävla scen. Klockan var 21 på kvällen när jag satte mig ner första gången (förrutom när jag åt), kollade på nyheter en stund och sen gick jag och la mig. jag fick hela 45 minuter i lugn och ro innan jag skulle gå och lägga mig. Dessa 45 minuter skulle jag kunnat fylla med träning, bad, söka jobb eller något annat nyttigt som jag måste. Men jag orkade inte det.

Visst, tiden är lika för alla. Det är en prioriteringsfråga. Men jag hade 45 minuter att spela på här. Det är inte enkelt, därför blev det inget. 

Nu ska jag efter att inte haft tid att äta lunch gå in på ett möte i produktionen. Med ett äpple och valnötter i magen kommer jag att stå mig ett tag, så jag lär gå förbi tjorren tillbaka sen. Annars blir jag inte en trevlig människa och kollega.

Ha re gott söta!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0