Det där om att snubbla på mållinjen, sängköp och tatueringar

Hej finaste!

Hoppas att du haft en skön helg. Det har ju varit rena sommarvärmen! Gud så skönt för frysna själar :)

Jag har haft en fin helg. Kort dock, men fin.

För någon vecka sedan mailade jag till Regionchef samt HR ansvarig för ISS städtjänster i Mälardalen. Jag bara informerade om att vårt kontrakt löpte ut. Skickade med mitt CV. Fick svar med en fråga om jag hade körkort. Jag svarade att jag hade det. Det var allt.
I fredags när jag satt och körde hem på motorvägen så hade jag fått mail. Öppnade det och såg att HR tjejen hade skrivit. Hon berättade att den Distrikcheftjänst som hon hade tänkt erbjuda mig inte längre var tillgänglig. Den som tackat nej hade ändrat sig. Hon bad om ursäkt för att hon inlett mig i förhoppningar! Vafan! Jag var lyckligt ovetande fram till då.

Synd. Det var en god tanke dock och jag blev smickrad, men smicker skjuter ingen hare liksom. Så nu står jag här igen. Snubblade på en mållinje jag inte ens visste att jag var nära. Känns lite surt, men det var väl inte meningen.

I går var vi på Kunsängen och beställde vår säng. Johan vill ju ha en hård säng. Alltså en hård hård säng. Så han beställde den hårdaste säng av deras hårdaste modell. Jag beställde den mjukaste av den hårdaste. Men en tjock memoryfoam bäddmadrass till. Det tror jag blir bra. Kommer i början på Juni. Jag längtar. Och eftersom dem hade 25% rabatt på alla påslakan osv så köpte jag två set dyra påslakan. Kostade typ över tusen spänn efter att rabatten drogs. Vitt med grå text och fjärilar på. Supermjukt och superfina. Och appropå fjärilar...

Jag var nere hos Mika idag och tatuerade mig. Min stackars fot fick sig en omgång. Kommer aldrig att tatuera på foten idag. Satan vad det kändes! När jag kom ut därifrån och träffade på Mikas bättre hälft så sa hon "Ja, jag har hört att det ska göra skitont på foten, men jag ville inte förbereda dig på det". Men nu är det gjort och det blev fint. Kanske lite större än vad jag tänkt från början, men som Mika sa "alltså finns det ens så små fjärilar", och svaret på det är ju egentligen Ja, det finns det men det är lätt att det blir plottrigt om dom är för små. Så nu ska jag göra likadana i svanken nästa gång. Så det finns något i allt klotter som kanske känns som en röd tråd. Antingen på sidan om den jag har där, eller ovanför. Eller kanske rent av både och. Men det får dröja ett tag nu.
image description
Min snygga fot, men titta inte på den, utan fokusera på de fina fjärilarna. Jag valde att göra de svartvita. Jag vill egentligen inte ha så mycket färg. Den andra är ju väldigt färgglad, men det var ju bara för att täcka den gamla. Så dessa får vara svartvita. Om jag ändrar mig kan jag alltid lägga i lite färg.
Den fjäril som är mest detaljer på är ju den längs ner. Det var självklart där det gjorde ondast också. Han skulle egentligen gjort en lite mindre där, men råkade ta på de yttersta linjerna istället, så det blev en variant med lite detaljer på. Och nu i efterhand är jag jättenöjd med just den, för den är ju lik den stora rackaren jag har på benet. Så. Gjort. Nu blir det lite problem med vad man ska ha för skor, men jag får försöka prova ut några som inte har en kant precis över där.

Nu ska jag snart lägga en kalashemkommen Emma, packa för jumpa i skolan och övernattning med farfar i morgon.

Tack för att du finns!

Kramarom   

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0