Pubrunda och begravning

Godmåndag!

Har du det underbart? Jag har det under de omständigheterna som är.

I torsdags var vi ute med jobbet i sthlm. Vi satt på Medborgarplatsen och Snaps ett par timmar först. Ett antal glas rosé blev det på en soldränkt uteservering. Trevligt. Sen gick vi vidare upp på Götgatan och åt middag. Not så good. Men lite vin och en Irish Coffie senare så lulla vi vidare neråt och slank in på en pub lite längre bort. Där ville jag bara ha vatten, men fick en cider i handen. Och vatten så klart.

Strax innan tolv skulle vi vara klara tydligen. Men jag ville inte det. Stannade utanför på gatan med en kollega från Mölndal som också ville fortsätta. Äh, efter mycket om och men så sprang jag ikapp de andra och skulle åka hem. Stod på perrongen och kände att jag ville vara kvar. Så jag sa hej då till alla och lämnade stationsbyggnaden. Strax utanför så grep verkligheten tag i mig och jag kom på att jag hade förpliktelser på förmiddagen dagen efter. Så jag gick tillbaka och åkte hem med de andra. Vuxenpoäng till mig :)

Dagen efter kl halv elva satt jag och Johan i ett kapell och tog ett sista farväl av Johans farfar. Det var en fin och värdig ceremoni, underbart väder och underbara landgångar på Ulfhälls herrgård efteråt. Och jag är så in i märgen nöjd med att jag åkte hem då jag åkte hem. Det hade blivit en jävla plåga annars, som jag inte hade kunnat skylla på någon annan än mig själv.

Senare på kvällen gick jag ner till vänner och drack ett par glas rosé. Igen. och lördagen  spenderades med vänner, middag och... ja just det. Vin. Eeeeh, ska jag bli osäker eller orolig kanske. Hur som helst. Det var inte en stöddig Sussie som åkte och var mysig hos mamma i går vill jag lova.

Annars var dagen igår väldigt fin. I Trosa som ligger så nära havet så blåste det lite kallt, men det var soligt och fint. Stephanie kom och mötte upp mig där. Jag fick en fint kort med ord i som gjorde mig tårögt och en god choklad.

Nu min fina vän ska jag gå och fika. Ha det göööött!

Kram

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0