Vårfest

Hej!

I lördags var det dags för den årliga vårfesten hos grannarna. Jag brukar alltid ha så roligt hos dom, så jag studsade väl dit, lagom glad i hågen, förkylningen på plats och för lite och för dålig sömn i bagaget. Men vad gör väl det liksom?
Jag hade en skitkul kväll, natt och småtimmar. Mycket skratt med en massa nya ansikten och en del kända. Halva Strängnäs och delar av Eskilstunas poliskår under ett och samma tak bjuder på många tokiga historier.
Rumlade hem vid tre tiden. Då var det bara Stephanie hemma, de andra var ute på vift.

Nu är det några dagar kvar innan Johan kommer hem igen. Det har inte varit optimalt att vara själv, men helt ok ändå. Det är viktigt att sakna ibland. Och få göra vad man vill utan att någon vill något annat. Men det ska bli skönt när han kommer hem, så jag kan skopa över Emmas hemska humör på honom ett par dagar :) Skönt att få hjälpas åt med hämtning och lämning och allt annat.... ok, hämtning och lämning bara :)

Idag är jag trött som attan. Jag har hört av flera att jag ser schleten ut. Ååh, man tackar.. kul... det betyder ungefär "oj så du ser ut!!!"


Men jag är sliten och trött. Och ska sanningen fram så kanske det inte var det smartaste draget att gå ut på fest i lördags, och hålla igång till inpå småtimmarna. Och dricka sprit och vin. Men det var det värt!
Men nu måste jag betala för mitt osunda leverne. Jag måste repa mig denna vecka och bli pigg och fräsch inför helgen.


Vi ska på lördagen åka upp till Vitabergsparken och ha picknick med en som inte vet att hon ska dit. Vi sitter där och har dukat upp när några kommer med henne.
Efter det ska vi dra ner till Birkaterminalen och åka iväg på en kryssning. Det blir kul. Jag kommer återigen att träffa en massa människor som jag aldrig har träffat förr. Men för att det ska vara kul så är det till att jag blir frisk.

Nu ska jag börja med mat till odjuren. Dom är hungriga och jag har ingen lust att laga mat. Men va fan ska man göra. Bara att ställa sig framför spisen. Sen gå ut och plocka in tvätten, städa undan lite, sätta på en ny maskin tvätt och hänga den, klippa bort några tovor på Dexter, duscha Emma, lägga henne, lägga mig själv i badkaret och förhoppningsvis komma i säng tidigt.

 

So long sunshine!


Kommentarer
Postat av: Maria

Ibland är bästa medicinen att helt enkelt ignorera att man behöver kurera sig :-)

2012-05-07 @ 20:01:52

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0