Och så är det slut med intervjuandet för ett tag..

I fredags när jag satt och väntade på henne som jag skulle prata med så kommer vice VD fram till mig. Han sträcker fram en näve och utbrister ett "Hej, va kul att ses igen... Allt bra? Du, det kommer att bli bra det här!" Sen går han. Jag ba... ehhhh, ska jag tolka det som att jag kommer att få ett jobb elle???
 
Vi satt runt bordet och S som jag haft kontakt med hela tiden och som också var den som jag täffade på utbildnigen jag var på såg glad och lite förväntansfull ut. Det kom in två till och satte sig.
Jag blev utan krusiduller erbjuden en projektanställning på tre månader till att börja med. Hon ville att jag skulle börja den 1/11, men då är hon själv inte i sthlm, så vi får se.
 
Jag är i allafall väldigt glad. Det ska bli så skönt att få ta tag i något som är en bit från AZ.
Fick höra att mr vice vd hade traffat regionchefen (min gamla chef) på en mässa i veckan som var. Han hade frågat min gamla chef om mig och han hade svarat något i stil med "jag är ledsen att vi inte hade en tjänst att erbjuda Sussie på ISS, men jag får se det som vår förlust".
Det var väl ganska bra omdöme va? Jag tyckte det lät bra.
 
Nu ska jag iallafall fortsättningsvis vara chef. Vad jag förstår det som så kommer jag att ansvara över ett antal större kunder i stockholm. Det kommer att finnas driftchefer med sina teamledare under mig. Och självklart lokalvårdare. Totalt ett femtiotal personer. En liten organisation.
Parallellt med att förvalta de befintliga kunderna och synas där på olika sätt så ska jag driva ett projekt som kommer att gå "live" den första januari. Alla Teliabutiker ska tas över i egen regi. Eller loakalvården i dem. Och jag måste börja ganska omgående att träffa de som arbetar där idag och bilda mig en uppfattning om det är personer som vill gå över till ett nytt företag eller om det är personer som inte gillar den förändringen. Då måste jag börja anställa. Sen den första januari när det är uppstart så kommer det att visa sig om alla mina förberedelser med personal, rutiner och material var rätt tänkt. Det är inte en lätt uppgift, det är faktiskt ganska komplext, men det ska bli roligt. Hoppas jag.
 
Så nu mina (två) vänner så börjar en ny resa för mig. Ett nytt kapitel startar och en ny oskriven sida vänds upp.
 
Jag är så förväntansfull!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis igen! Det kommer bli såååå bra :-)

2012-10-31 @ 13:58:08

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0